duminică, 29 ianuarie 2017

Think outside the box, du-te cu turma!

Zilele trecute mi-a fost adusă una dintre cele mai mari jigniri de către un individ care nu mă cunoaște, care mi-a fost coleg de clasă în școala generală și cu care, de atunci, nu am mai vorbit. Acuza era aceea că sunt de partea PSD și a lui Liviu Dragnea fără să fiu informat, că, stând prin străinătăți, nu știu ce îndură ei în țară. Argumentul, dincolo de vinovăția lui minoră și meschină, e un fals argument: al acelora care nu au, de fapt, niciunul (în afară, poate, de salamul cu soia). Poate că înțeleg lucrurile mai bine tocmai fiindcă am distanța necesară și am cu ce să compar, poate că văd situația din Franța și o pricep exact, că nu înghit ce mi se dă pe facebook, cu lingurița, în drama de a fi ocupați în vest de nemți și în est de ruși (cu un președinte în România-aparent-liberă pus de ruși și nemți). Mai gravă decât propria jignire e această falie în societate, această ură impusă cu un anumit scop: dezbinarea. Dacă dezbinarea e sădită în mințile oamenilor, cea teritorială nu mai e decât o etapă. Marea manipulare asupra generației noastre, pe care au confiscat-o unii și alții (în niciun caz în interesul poporului român) nu e doar o opinie, ci e una absolut crâncenă și interesată: pe fondul urii generale, aserviciile secrete străine își pot face treaba. Trebuie să fii închis de tot la minte să crezi că în afara țării e mai bine și că nu sunt informat strict pentru că nu sunt în țară. Depinde și de unde te informezi. Probabil că mâine va ieși iarăși o piață de indivizi confiscați logicii, deși ar fi trebuit să vadă că președintele Klaus Iohannis a dat înapoi și Liviu Dragnea e cel care a avut dreptate în privința grațierii, că scrisoarea publică a președintelui nu e despre grațiere, ci despre anticorupție, dovedind că ieșirea în stradă a fost un pretext de propagandă anti-stat și nicidecum un fapt în ordinea legii. Dacă nu sunt adepții dublului standard (mi-e greu să cred), aș vrea să văd că piețașii protestează în fața Cotrocenilor pentru faptul că președintele amână bugetul. Bugetul nu e important? Amânarea lui nu naște instabilitate? Ne putem tot jigni, dar bine ar fi să ne informăm și să știm compara. Asta pentru că visăm România nu doar în poezie, ci și în luciditatea realitatății în care, din acest occident care decade, ne vom întoarce...

Un slogan numai bun pentru ieșeala de duminică ar fi: Think outside the box, du-te cu turma!

Niciun comentariu: