luni, 3 octombrie 2016

Prejudecăți și speculanți. O neîncredere strict personală...

Vă spun ceva foarte sincer. Clotilde Armand poate fi simpatică, dar e o naivă de bună credință. Îl are în spate pe Nicușor Dan, în care nu am încredere. Foarte mulți dintre noi avem un fel de blocaj mental prin care credem că dacă unii oameni vin din afara țării sau au studiat în afara țării sunt neapărat mai buni și occidentalizează țara. E o prejudecată a noastră aproape generală. (Afirm acestea eu însumi studiind în afara țării.) Nu prea cred în salvatori ai neamului care vin din neant sau sunt foarte precaut în a crede în ei. Spre deosebire de mulți, cunoscând mediul universitar francez, mă mai uit și din ce zonă vin. Dinspre stânga radicală. Aproape toți. Nu prea cred în binefacerile lor, e un truc prea ieftin și îmi jignește inteligența faptul că îmi scot ochii cu gândirea lor occidentală, profitând de cei 25 de ani  în care am stat cu limba scoasă în fața occidentului ca un câine în fața măcelăriei. Pentru că așa am fost învățați, nu pentru că am crezut neapărat că mântuirea ne vine din occident. (Să nu fie numai mântuială!) Repet, spun toate acestea eu însumi fiind în occident, trăind aici de mai mulți ani și văzând. Nu prea cred în salvatorii care vin din școli de partid. Cu un costum bun pe tine ai lesne trecere în țară, unde lumea nu știe pe ce filieră vii… S-ar putea să greșesc. Nu îndemn pe nimeni să voteze sau să nu voteze pe cineva, ci doar spun că mie acești oameni nu îmi inspiră încredere. A specula o prejudecată e deja o metodă validată prin Iohannis. Când ești păcălit o dată, măcar a doua oară ar trebui să ai grijă.

Niciun comentariu: