marți, 30 august 2016

Solicit rectorului Universității din București comisie de etică pentru declarațiile lui Mircea Cărtărescu din El Pais

 Stimate Domnule Mircea Dumitru,
 rector al Universității din București,

       Vă scriu această scrisoare deoarece mă simt profund indignat, ca absolvent al Facultății de Litere din București, în urma declarației din cotidianul spaniol El Pais, 23 august a.c., a domnului Mircea Cărtărescu, preluată și în titlul interviului, preluare necontestată de autor. Consider că e de competența rectorului Universității din București, funcție pe care dumneavostră o păstoriți cu inteligență și luciditate, să îl întrebe pe domnul Mircea Cărtărescu cum se împacă declarația „No creo en las literaturas nacionales” cu funcția de profesor de literatură română (națională), în care e salariat. Cred că, pe lângă faima sa de scriitor important, de care ne bucurăm cu toții, acestei declarații i se poate imputa lipsa de etică profesională. Este părerea mea, cu toate că nu am autoritatea necesară de a stabili aceasta, dincolo de opinie. Stă, însă,  în puterea dumneavoastră de a proceda cum credeți de cuviință, în numele eticii profesionale. Eu, personal, m-am simțit jignit să citesc o asemenea declarație, mai ales în contextul grav în care se află națiunile Europei astăzi, precum și după ce am învățat literatură română de cea mai bună calitate de la acest profesor, remarcabil scriitor, autorul unor capodopere care, oricât s-ar zbate oportunist autorul lor pe piața traducerilor, nu vor rămâne decât ale literaturii române. Iar acest fapt nu e deloc puțin. Vă scriu cu respect și totodată cu mare tristețe.


Darie DUCAN,
Absolvent  al Facultății de Litere din București,
Membru al Uniunii Scriitorilor din România


Niciun comentariu: