vineri, 18 decembrie 2015

Despre ideile noastre preconcepute




http://www.simonatache.ro/2015/12/17/cum-arata-un-individ-pe-care-trebuie-sa-l-dati-afara-pe-usa/#comments

1. Nu sunt de acord cu ce scrie autoarea aici. Dar cred că e o problemă de stăpânire a emoției recente în legătură cu interpretarea unui anumit tip de artă care, e drept, nu e musai să placă, dar care nu trebuie supus unui linșaj media din această cauză. Și la Revoluție au murit oameni, mult mai mulți, asta înseamnă cumva că nu putem scrie/ face/ produce artă pe acest subiect? Bun, distanțarea în timp e problema, înțeleg asta. Dar căutați filmul Détour Ceausescu (1990) al lui Chris Marker si veți vedea despre ce e vorba. (Și Lucian Boia a scris o carte despre climă, publicată în plină întânire despre climă, la nivel planetar.) Dacă nu abstractizezi suficient, ca artist, ce îi furi realității, nu înseamnă decât că te apropii de hiperrealism, nu că ești un dobitoc. Arta e morală ? Nu mă așteptam de la cineva care scrie umor de bună calitate să nu aibă acest minim reflex al întrebării fundamentale.

 2. Acest text nu e nici măcar unul de blog, nicidecum presă. E ură subiectivă bazată pe lipsa de pricepere în artă, în modă. Am citit texte mult mai bune aici, dar acesta mi se pare dezamăgitor.
 
3. Argumentul că și-a apropriat numele colectiv e nul, o piață întreagă a făcut la fel. E adevărat, piața în sine nu a luat bani, dar televiziuni destule, presa în general, chiar și facebook-ul au convertit morții în profit într-un fel sau altul.

 4. Nu am văzut evenimentul, și tind să cred că nici autoarea acestui blog. Sunt aproape convins de asta. Măcar a participa la un eveniment poate avea o minimă tangență cu a reflecta despre ceea ce scrii (de aceea nu e presă). Nu pot să mă pronunț dacă îmi place sau nu. Din simplul motiv că nu am văzut și că nu am date suficiente.
 
 

Niciun comentariu: