duminică, 18 ianuarie 2015

Selfie regal fără obiect

Casa regală a României, în fond un SRL care are numai aerul realității istorice de odinioară, și care își proiectează despre sine vise și heraldici de viitor cam ca Mateiu Caragiale, a sărbătorit, cu fast și stil, chiar și printr-un concert la Ateneu, cu muzicieni de prestigiu, 25 de ani de la întoarcerea în țară a Principesei Margareta.


Nu ar fi nicio problemă asta, oricine e liber să închirieze o sală și să facă orice. Dar mă întreb dacă  a făcut această Casă Regală un asemenea eveniment pentru comemorarea a 25 de ani de la uciderea oamenilor la Revoluție? Sau dacă a sărbătorit 25 de ani de libertate. Eu nu am găsit să fi organizat ceva de acest nivel. Poate știți dumneavoastră. E cumva fiindcă nu au preluat ei puterea? Mi se pare mult mai important că a venit libertatea în România. Iar nu Principesa Margareta, față de care nu am niciun sentiment, nici bun, nici rău. Atâta doar, îmi rezerv dreptul de a nu crede în acești oameni și din cauza acestui exemplu: ruptura totală de realitatea românească. Venirea regelui în țară se cuvenea sărbătorită la o cifră rotundă. A Principesei Margareta, însă, am mari îndoieli că are vreun sens. Cu atât mai puțin cu cât nu știu ce reprezintă Alteța Sa în istoria României. O proiecție de viitor, probabil. Pică foarte prost marketingul zilelor noastre pe corpul istoric, legendar și măreț, al unei familii care a făcut cândva o patrie mare. Nu singură, firește. Nu prea văd Marea Unire lansându-și un album.

E atâta Mateiu Caragiale în ce proiectează ei, ignorând de fapt realitatea, încât cred că e vorba și în interiorul Casei Regale de o luptă între generații, precum cea dintre Matei Caragiale și I.L. Caragiale. Bastardul frustrat de măreția tatălui are de ales între Arnoteni și Adevărații Arnoteni. Adevărații Arnoteni falsează prin adaos. Printr-o credibilizare decredibilizantă, întrucât realitatea explicită e paralelă societății contemporane.

Niciun comentariu: