miercuri, 21 ianuarie 2015

La închiderea ediției

E bine, zic eu. Anca Mizumshi mă ceartă că nu fac jihad literar, Viorel Padina că nu sunt suficient de pertinent. (Știe dumnealui ce știe.) Eu zic că e bine când ne păstrăm luciditatea după care ar trebui să se conducă un intelectual. Dar și să fim fermi în cele declarate. Cred că am fost.  Repet, dacă e cazul: sunt cel mai tânăr membru al Uniunii Scriitorilor și cred că domnul Nicolae Manolescu ar trebui să plece de la conducerea Uniunii. Cele mai coerente mi s-au părut părerile lui Dorin Tudoran.

Privesc lista de semnatari și ea conține, într-adevăr, câteva nume grele, apoi nume de rândul doi, apoi câteva gesturi disperate ale unora care nu știu în ce barcă să își potrivească mai bine fesele. Iar cealaltă categorie, a celor care își zic scriitori, dar nu sunt. Cel puțin nu încă.


Totuși, nume esențiale (din spuma poeziei tinere) nu au semnat. Au preferat să nuanțeze pe bloguri etc. Închei cu această notă de optimism dar și cu amarul gândului că cel mai mare critic literar de la G. Călinescu încoace ține de funcții, dictatorial, precum regele Bérenger I din Regele moare, piesa lui Eugène Ionesco. A renunța, uneori, poate fi măsura excelenței. Nu cred că va acorda Nicolae Manolescu această onoare cuiva, după cum nici Claudiu Komartin nu va fi interesat, în continuare, decât de gașca sa.


Acestea fiind spuse, mă reîntorc la scris, anunțând cu bucurie că știu ce voi face în Poezii.Vectori, volumul doi, a doua carte a artei imunitare, la care lucrez deja de mai bine de un an. Și care abia acum pare să îmi arate primele firișoare de iarbă.

Niciun comentariu: