duminică, 16 noiembrie 2014

Cum a decurs votarea la Paris (I)

Am votat la ambasada de la Paris. Deși locuiesc în capătul celălalt al orașului, la ora 07: 25 am fost prezent pentru a vota. Era deja coadă. Am intrat să votez la 16:31. În tot acest timp am așteptat în ploaie în stradă, ca sardinele, laolaltă cu alte câteva mii de români. Am completat declarațiile pe drum, semnându-le în incinta unde a avut loc votarea. În curtea interioară am fost bruscat de un securist al PSD care mi-a cerut declarația să o verifice, după ce am completat-o, ca să mai îngreuneze procesul de vot. M-am enervat și i-am spus omului (cu ochelari și șapcă leninistă) că stau de la ora 7. El m-a întrebat ce număr e acela din declarația mea (CNP-ul), un șase? Mi-a zis că nu știu nici să scriu, că nu am maniere și că sunt un idiot. I-am cerut numele, nu a vrut să mi-l dea. Am încercat să îi fac o fotografie și a vrut să îmi smulgă aparatul. A chemat poliția. M-am făcut că plouă ( chiar ploua!). În tot acest timp, PSD-ul a creat un alt culoar pe unde pompa înăuntru oameni de ai lor. Intru cumva în sală să votez. Acolo îl întâlnesc pe poetul Dinu Flămând, care se declara scârbit. I-am spus că și eu mă declar scârbit, însă ceva mai mult ca el, care nici măcar nu a stat la coadă. Ci a intrat peste rând. Asta e, există în continuare poeți oficiali. Flămând eram și eu. Supus umilințelor ambasadei României cum nu am fost niciodată, singura consolare era în discuția cu jandarmii francezi care înțelegeau perfect pentru ce stat de căcat votăm. Această zi ne-a făcut o imagine mai proastă decât o pot face țiganii cerșetori într-un an întreg. Vă mărturisesc că nu voi mai intra niciodată în ambasada României și caut să mă țin de cuvânt. Nimeni nu m-a umilit în asemenea hal niciodată precum m-a umilit statul român acum, în timpul guvernării lui Victor Ponta.



P.S. Scuzați haosul acestui mic text, e scris pe genunchi, în metrou, în telefonul mobil. Nu îl corectez. Greșelile lui fac parte din sublimul rezistenței și al victoriei. După 9 ore de stat în ploaie și frig și contre date securiștilor care colcăie în ambasadele acestei țări, oriunde.

Niciun comentariu: