vineri, 6 septembrie 2013

Marketing și Dileme

Voi prefera oricând un intelectual cu păreri greșite, dar ale lui, iar nu un laș aflat în contrabanda propriului creier. Extrapolând la mulțimi. Cum s-a spus că Dilema Veche, în festivalul de la Alba-Iulia, a sugerat finuț să nu se protesteze contra Roșia Montană - nu e finuț să te implici, să ai contingent, trebuie să plutești printre sfere! - cum apare fata de la pagina 5 (pe care nu vreau să o las în istoria literaturii numind-o!) să producă o diversiune. Ca să nu se vadă o lașitate. Când nu ai dreptate, schimbi macazul. Două-trei zile până trece și lumea uită.
 
Mă tem că Dilema Veche a pierdut (cel puțin) un cititor remarcabil al ei, care nu totdeauna iubea ce citea acolo dar care s-a hrănit cu pasiune din ciocnirea de idei, mereu salvatoare și benefică. Nici nu mai contează dacă ce s-a spus că ar fi sugerat Dilema Veche e adevărat, apariția fetei de la pagina 5 e o dovadă de diversiune - cam multe în ultimul timp, ce să facem! -. După, deci din cauza. Prea după și prea bătător la ochi. Mai bine o chiloțăreală de dribling decât să fim lași. Păcat.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Draga Darie, nu stiu daca ai remarcat, dar stirea respectiva a fost infirmata de catre autorul ei la scurt timp, ca si de reprezentantii Dilemei si cei ai municipiului Alba Iulia - nu i s-a sugerat vreunuia dintre cantaretii prezenti la festival sa nu vorbeasca despre Rosia Montana :)

Darie Ducan spunea...

Exact ăsta e principiul: ceva rămâne în mintea omului. Articolul mare pe prima pagină, dezmințirea într-o notă de subsol undeva.