duminică, 21 august 2011

Sică Briceag

El e Sică a’lu’Falcă, din dosul urii,
Se scarpină c-un cui înroşit în vârful pulii
Şi lumea de frică îl ştie cum nici
După vocea timbrată şi copitele crescute pe băşici,
C-a lins scrisori o mie la vo droaie
De femei despăduchelniţe cu plozi pătaţi
Făcuţi de el când i se face-a ploaie,
Pe gura arşiţei de trup turnaţi.
La-mperechelniţe, în căşi de ţigle,
Pe la bariera vergului, în scăldători,
Îi trece sifilisu-n corp nori nori,
Dar sexul drept îi stă, cumnat de rigle -
Şi poartă lipitori ca papagal
Pe-un umăr mai de ştevie udată,
Briceagul l-a călit în spermi de cal
Şi-n alde măgar bilă, de focă stea uzată.
Bate nisipuri rupte-n pirostrii,
Pe străzi din sud, prin case şi hârtoape,
Şi câte dâlme lasă în femei
Atâtea dâlme umple cu cei pe care-ngroapă,
Că i-a mers vorba că se au la el
Ca soi de fraţi şi pula şi cuţitu’
Şi-un fel de spermă lasă rău şi frel
Şi când taie din pâini ca nehalitu’.
Dar Sică balaoacheş, manglitor,
Cu ochii strâmbi, peron de facultate,
În nord cică s-a dus suplinitor
Ca să predea abecedare sparte,
Că a furat din case şi din vii,
Curat făcu dă un ficat, de-o splină
De parcă sângerete şi făcu
Precum din porc, din orice mesalină.
Sică a’lu’ Falcă, zis Sică Briceag,
Amantul lui Mateiu Caragiale,
Îl înşelă pe Gore c-un pumnal
Şi cu o clanţă de la uşi stradale
Şi-apoi când sânge de inox văzu
Cum cură prin oraş pe bulevarde,
Pe cheiul Dâmboviţei se pierdu
Flocos şi putred, scrot de diamante.
În futăşie pe la alte căşi,
Prin Dămăroaia, poate Colentina,
De Koch-i-Noor-ul lui atârn cămăşi
Cocoane scărpinate cu prăjina
Iar poliţiştii îl ştia defel,
Având şi ei copii şi unii fete
Şi nu se atingeau de el decât
Cum speli un ochi precis care te vede;
Avea tatuat un jeep şi-un legănuţ
Tunat cu lapte praf pe-unu’din braţe
Şi în ureche un cercel drăguţ
Îl zurgălea la zvonuri şi la ţaţe,
Intrând în fetişcane desuet
Prin centrul vechi unde se sfarmă case
Şi pe Caimatei, unde prin parchet
Un lapte spondilitic lipicioase
Stări de amoc îşi face, vine el,
Sică Briceag, oţel tomnatic foarte,
Cu măduva mereu, mereu la el
Ca la tramvai bătrânii biletul către moarte
În Bucureştiul ros şi fumigen
Şi înghilimelat de trei petarde,
Cu vârful pulii-şi face cruce el
Şi-aminul cade ca un glonţ departe,
Dar numai neuitatele femei
Suspină când mai văd 69
Ca număr de tramvai, căci el, ehei,
E dincolo de când pe lume plouă
Şi-i dincolo de când chiar el dori
A se scălda în lama de briceag
Ca să se cureţe de jeg şi de stafii
Şi de urdori. Şi de nedrag
Şi se-oglindi şi se tăie,
Sică, -cel-care-face-dâlme,
Oraşul tot numai cucuie e
Şi Roma chiar, are coline;
Însă departe, într-un mit mezat,
Schimbând multe tramvaie într-o noapte,
Sufletul lui se-mbracă-n tăblării
Şi-ar vrea să treacă şi la ceva fapte.
Dar tabla este rece, pielea caldă
A fetelor ce-aşteaptă în oraş,
Această-mpotrivire arde, saltă
Ca o descălecare de om laş.
Se duce duhul lui şi mult se pierde,
Trece-n tramvaie prin găuri de bilet
Şi fecundează de-acum doar proverbe,
Sică – cec în alb, nemângâiet.
În tot ce a avut de dialog în faţă,
În faţa cui mereu a fericit
Acum el e o dâlmă şi chiar iarba
Ca pe un păr cu gel şi-a întărit,
Dar îl mai văd deasupra doar groparii
Şi din femei aleargă către el
Ciurda de triste spline dislocate,
O populaţie, un orăşel
Se stabileşte-n jurul lui acum
Pe-un râu ţuicos de prune ţintirime,
Acum ar fi el cana lui, în drum,
Să bea leproşii, să se facă nime’,
Însă-i târziu şi-i limpede-n cuţit
Ca într-o lege a rememorării,
Rousseau sticleşte-n flegma lui grăbit
A muribund şi-a omul mării,
Iar el în mit, în locul coastei sale,
Ce-a dat-o la femei, pune erect
Zdravănul său organ, acum mai moale,
Să nu fi fost nici cauză şi nici efect.


Darie Ducan

14 comentarii:

Anonim spunea...

dizgraţios, fără pic de valenţă estetică.
mai încearcă, mon cher, asta nu e poezie.

salut

Darie Ducan spunea...

m-ai luminat, dar stai liniştit, n-am vrut să-ţi intru în graţii.

Ioanide spunea...

Anonim, chiar are dreptate !

Si nu mai fa publicitate aiurea pe alte blog-uri !

Iti spun in calitate de blogger care chiar scrie poezie !

Darie Ducan spunea...

Ioanide,

Anonim are dreptate sau cine?, nu vă cunosc şi nu sunt sigur pe ...virgula altuia.

Ioanide spunea...

Fii mai putin vulgar si e ok. Darie, folosesti prea multe arhaisme care chiar nu merg cu niste cuvinte vulgare !

Nu mai fa publicitate pe alte bloguri, ca nu da bine la obraz !

Mai pe romaneste ce am vrut sa zic ieri, m-ai enervat ca ai bagat link-uri prin comentarii !!!

Darie Ducan spunea...

Ioanide, bietule,

Mulţumesc de sfat, dar îl voi accepta când poemele tale de pe blog îşi vor depăşi nulitatea. Când, tipărite, vor merita măcar să înveleşti în ele slănina la ţară. Poate nişte lecţii de română nu ţi-ar strica. De fapt sunt convins că nu.

Ioanide spunea...

Da ma omule, dar uite-te la blogul tau il ai de 4 ani, uite-te la al meu ce comentarii are, in doar 4 luni, tu ai 0 0 0 0 la comentarii, eu am 10 16 9 15 etc ( in postul asta ai mai multe ca stam si ne certam in el si anonim si-a aratat parerea scarbita 100% fata de blogul tau ) !

Ma scuzi, unde este nulitatea ?

Nu vin eu pe diverse bloguri spunand si batand cu pumnul in piept, exorcistul e aici=)) ! WTF, se vede ca esti de la tara, eu respect oamenii de la tara, pe aia care sunt muncitori si cinstiti, nu aia care vor sa o ia pe scurtatura ( trivial ) !

Darie Ducan spunea...

Ioanide,

Tu probabil eşti un blogăraş asiduu care se plictiseşte. Eu însă sunt un scriitor care are şi blog şi care nu prea se ocupă de el pentru că are treburi mult mai importante de scris decât să stea toată ziua aici. Ce postez eu, însă, sunt mici cioburi, mai bune sau mai puţin bune. Comentariile nu sunt un criteriu. Primesc şi eu dar le moderez dintr-un simplu motiv, nu că m-ar afecta dejecţiile tuturor care mă înjură, ci fiindcă mai citesc acest blog şi oameni dragi care pun la suflet. Eu sunt în cărţi, acolo îmi deschid pletele, aici poate e doar mătreaţa. Blogul meu nu e oglinda mea ca la tine, eu locuiesc în cărţi, acesta e doar un apendice. Poemele tale sunt şi rămân nule şi nu fiindcă o spun eu ci chiar fiindcă tu te lauzi cu jdemii de comentarii ale unor inşi care, probabil, se pricep la poezie cam tot ca tine.

Ioanide spunea...

Te indrum simplu, citeste o poezie la intamplare dintre ultimele 10-15 de mai multe ori, dupa cum cred ca ai facut, spune-mi ce ai constatat ?!( iritat, nervos, ganduri nu tocmai normale ) Pentru mine conteaza starea transmisa, nu ca e frumos sau nu, poezie moderna iluminata, eu nu copiez pe altii ( ca aceste articole ) eu sunt propriul model prin ura si sadism, sunt poezi mai proaste cum ar fi PROVOCARE battle, dar in alea imi bateam joc de unii "scriitori" si te provoc oricand la battle, sa vedem daca scrii mai bine !!!

Darie Ducan spunea...

Ioanide,


Mă provoci la duel? Vezi, Puskin a păţit-o pentru că nu avea umor să îi trateze pe ăştia ca tine aşa cum merită, cu un zâmbet înalt şi nemândru, dar realist.

Ioanide spunea...

Vrei sa pari doct, dar eu te intreb, vrei sa facem cate o poezie si la final prin votare sa vedem cat sunt de bune ?

Miza -> Cine pierde isi inchide blogul ! ( daca ai alta propunere ascult ) !

Darie Ducan spunea...

M-am descalificat deja destul băgându-te în seamă. Am mize mai mari decât să mă lupt cu neantul furios şi demonstrativ.

Puskas Ferenc Station spunea...

"Eu sunt în cărţi, acolo îmi deschid pletele, aici poate e doar mătreaţa." Genial, o comparatie din aia smechera mai lipsea, "matreata ca...etcetera, etcetera"

Darie Multumim ca Existi! :P (si in afara cartilor desigur, si fara plete desigur) pup, pa!

Anonim spunea...

Sper sa nu citeasca vreun psihiatru aceasta insiruire de cuvinte fara rost. Si mai sper ca poezia sa nu decada intr-atat incat copiii nostri sa fie nevoiti sa invete la scoala asemenea ineptii!