vineri, 15 aprilie 2011

A apărut SPIRT, un nou volum de poeme semnat Darie Ducan


Această carte nu era planificată. Această carte e cum te-ai trezi dimineaţa în pijamale, în faţa blocului tău, după un coşmar de proporţii. Ai coborât şi nu ştii de ce. N-ai coborât să iei ziarul, nici laptele. Priveşti blocul în spate şi dai să urci. Dar nu o faci fiindcă observi că a devenit de hârtie şi tot coşmarul tău e scris pe pereţi. Îţi place ideea, te captează, urmăreşti firul acţiunii de jur-împrejurul blocului, de trei ori, până când toţi trecătorii ţi-l cred biserică. Sus, în pat, ea a rămas ca limba într-un clopot şi nici nu-şi dă seama.


Darie Ducan, SPIRT, Editura Nico, 2011, scurtmetraj

29 de comentarii:

anca.dela.ase spunea...

misto coperta! astept sa il citesc, poate ne intalnim la muzeu.

Anonim spunea...

@Darie Ducan,

Vreau şi eu un exemplar, vă rog. Am auzit multe lucruri despre dumneavoastră şi sunt curios să vă citesc. Nu prea găsesc cărţile dumneavoastră. Cu stimă.

Ovidiu

andreea m. spunea...

Eşti prolific, nu glumă. Cred că e o carte foarte specială, altfel nu ai fi publicat-o tu aşa repede. Bravo. Simt că eşti cel mai mare poet tânăr. Abia aştept să o citesc. Aştept şi CD-ul cu poezie pe care am citit într-o revistă că îl realizezi. Spor.

Anonim spunea...

Felicitări Darie pentru noua ta carte!:)

scămosu' spunea...

darie, nu toata lumea sta in Bucuresti sa o gaseasca,o sa o iau prin posta. Dar ce inseamna titlul?

Anonim spunea...

darie, e prea repede dupa aprilie aseptic din primavara trecuta, nu are timp lumea sa ti le citeasca.

Anonim spunea...

Darie are ritmul său! Nu sunt STAS-uri privind timpul necesar scrierii unui volum de versuri. Cine înaintează termene exacte este un idiot. Dacă faci faţă , prin citire, scrierilor lui Darie este în regulă. Dacă nu, e problema ta. Nu poţi să-i ceri lui Darie să se încadreze în....tipare, conform manualului tău , ce-l ai în cap, privind timpii necesari scrierii unei cărţi.El trebuie să fie, şi este, el însuşi!

Paul spunea...

Scrisul ăla de pe copertă e înfiorător de grețos. Nu știu cum ai putut fi de acord cu așa ceva. E de prost gust și lipsit de un minim de simț estetic.

Dan Tanasa spunea...

Felicitari Darie!!!

o colega spunea...

Darie drag, am văzut că ai dedicat cartea unei fete. Bănuiesc că e foarte mândră de asta Orice fată ar fi. Să fiţi fericiţi. Mă apuc să o citesc. Am citit puţin pe drum şi am găsit lucruri care mă fascinează. Ai grijă de tine.

o colega spunea...

Darie drag, tot eu sunt, am citit cartea. O citesc iar şi iar. E bestială şi foarte bine închegată. Ce n-aş da să îţi inspir şi eu ceva. Te felicit şi te îmbrăţişez. Sunt mândră că am fost colegă cu tine şi că m-ai ajutat atunci când am avut nevoie.

o colega spunea...

Darie drag, tot eu sunt, am citit cartea. O citesc iar şi iar. E bestială şi foarte bine închegată. Ce n-aş da să îţi inspir şi eu ceva. Te felicit şi te îmbrăţişez. Sunt mândră că am fost colegă cu tine şi căm-ai ajutat atunci când am avut nevoie.

Darie Ducan spunea...

Dragii mei,

Vă mulţumesc oentru semne şi felicitări. Mi-aţi face un serviciu mai mare dacă aţi citi cartea. S-ar putea nu să vă placă, ci să vă chiar placă.

Anonim spunea...

tulai doamne cate felicitari

Anonim spunea...

Darie, nu ştiu cât de bine scrii, nu mă pricep dar îţi simt forţa magică. Oricum nu cred că vreun tânăr poet ştie limba română aşa ca tine, în toate amănuntele ei. Am să te caut să îmi scrii câteva rânduri pe carte. Azi o să fac rost de ea de la muzeu.

Anonim spunea...

E frumoasa cartea, m-am uitat prin ea la o colegă. Mă bucur pentru tine. Mă gândesc cât de frumos este să îţi dedice cineva o carte întreagă. Cred că e minunat. Nu cred să existe declaraţie de dragoste mai frumoasă.

lol spunea...

Spirt:):):) lol

Anonim spunea...

Cum se face ca de la carti de 360 de pagini ai ajuns sa publici una de 58? E criza?

omu spunea...

Cînd vei avea şi tu talent poate că nu o să mai scrii asemenea fleacuri şi vei vedea cum se scrie poezie cu adevărat.Pînă atunci pace bună!

Den spunea...

Felicitari, Darie! xxx

Anonim spunea...

:)Bravo.

Anonim spunea...

@Darie,

astazi de dimineata am vz o fata in cismigiu care citea din cartea ta. mi se parea ca o cunosc desi evident n-o cunosteam. lol

Darie Ducan spunea...

Anonim(ultimul comentariu),

E crunt de frumos ce spui tu. Mulţumesc. Dă-mi un indiciu să ştiu cine eşti.

Anonim spunea...

Felicitări, Darie. Mă bucur pentru tine. De la Cartea dintre doi tâlhari urmăresc tot ce scrii şi îmi place de tine.

a spunea...

e adevărat că ai scris spirt într-o noapte?

Alexandrina Chelu spunea...

Felicitari, Darie! Ma astept la ceva nou din partea ta, mereu!

Anonim spunea...

Frumos, ţin minte că am stat la un curs lângă tine şi ai scris o poezie. Nu ne cunoşteam dar mi-ai întins-o să o citesc. De atunci te urmăresc cu interes. Te felicit pentru noua ta carte.

ana spunea...

bravo!:)

Anonim spunea...

Am citit cartea. Aprilie aseptic e mai densa, dar se simte stilul tau puternic in amandoua. Bravo.


monica