vineri, 28 ianuarie 2011

Două rânduri despre cazul Groşan

Literaţii noştri, în pauza dintre două rânduri, de sandviş sau de mâncat rahat, devin cei mai mari clănţăi.
Ioan Groşan, prozatorul admirabil, a semnat acte de colaborare cu Securitatea. Ce uită păduchelniţa noastră politică şi, mai ales culturală, pentru că scriitorii îşi fac rău între ei în cadrul breslei înainte de toate, e că nu poţi să îi pui în cârcă ororile ulterioare ale comunismului unui tânăr de 19 ani care, semnând, era convins că îşi apără ţara. Şi ştiţi ceva? Chiar aşa era. Îşi apăra ţara. Încă nu exista percepţia generală, înfierată ca acum, asupra Securităţii. Or, să vii prin asta, tu, presă cosmopolită, premeditată şi fără dialectică şi să înfierezi iarăşi e o manipulare la fel de mare ca ideologia comunistă aplicată. Nu e vorba că la 19 ani nu ştii ce faci, dar la 19 ani nu ştii cum arată mortul, ţi se spune că doarme şi îi stai de veghe la căpătâi, apoi îţi cade un nasture în sicriul lui, unde doarme.
Iată proba, deci tu l-ai omorât.

Groşan e un mare prozator, un stilist de mare rafinament şi asta e tot ce contează. L-au belit. Mă bucur că Preda, Nichita au murit când trebuie. Mi-e scârbă.

D.D.

8 comentarii:

Anonim spunea...

frumoasa si curata parere.

Anonim spunea...

Darie,

te-am văzut la televizor şi m-am convins, nu vei fi un mare poet, eşti deja.Tot ce sper e să ai sănătate şi forţă să le arăţi tuturor asta.

Ioana

lokomotivmoskova spunea...

@darie

Te ataca horia garbea pe blogul lui.cum raspunzi.

costica.corbu spunea...

Iar vorbeşti despre nu ştii bă poietule? Pune mâna pe o carte vezi ce a însemnat comunismul şi apoi apără-l pe turnătoru Groşan.

Anonim spunea...

mama voastra da comunisti

Darie Ducan spunea...

lokomotivmoskova,

Nu mă atacă, dar ce pot să spun eu. E Horia Gârbea, un... om sincer.

Costică Corbu,

Dacă nu te năşteai evitai o cacofonie.

Anonim spunea...

Cine ejti tu ma sa-t dai cu seama?

Darie Ducan spunea...

"cu seama" îmi dau, dar mai dă tu înainte puţin cu limba română.