sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Îmi retrag prefaţa

Cândva m-am aflat într-o relaţie bună cu poetul român din Montreal, George Filip, un om pe care nu îl calific, o face el atât de bine, întocmai cum te aştepţi, şi mai ales ce, să facă un cal după ce s-a îndopat bine.

I-am scris, după insistenţe adânci, o prefaţă la volumul de poezii Şi toamna vine...(oribil titlu, i-am şi spus-o, mă rog, asta e altă treabă!), volum apărut în 2010 într-un tandem editorial Destine (Montreal) şi Sitech(Craiova) - curios lucru, nume de editură românesc în Canada şi englezesc în România - prefaţa numită Mirele zăpezilor din Montreal.

Îl avertizez acum, în numele unei foste prietenii, că îmi retrag prefaţa. Da, cartea a apărut, dar prefaţa are drept de circulaţie doar o ediţie, un tiraj. La o eventuală nouă ediţie publicarea ei va fi ilegală, cum ilegală va fi şi apariţia ei în orice revistă, în antologie sau oriunde altundeva, în totalitate fără acordul meu scris, acord pe care nu îl voi da niciodată. Aşadar e blocată. Dacă o va folosi în orice altă formă publică nu mă sfiesc să îl dau în judecată. Ţin să îl avertizez pe cumplitul autor că îmi parvine în întregime presa culturală de limbă română din Canada iar la cea din România, evident, am acces, aşadar şi pe foi volante dacă o publică, tot aflu.

De ce fac asta? Pentru că merită. Nu retrag ce scriam dar m-am săturat de jignirile lui de om cu patru clase, însă foarte talentat, după ce i-am făcut un bine. Dacă are chef de o luptă în care va pierde pentru că nu îşi poate stăpâni gura afurisită, o luptă a drepturilor de autor, îl avertizez că o va avea. În rest toate bune, îi doresc numai sănătate şi spor la scris.

Darie Ducan

7 comentarii:

ioana spunea...

Darie Ducan nu va tacea niciodata, deja incepe si va fi un mare poet.Veti vedea.

Anonim spunea...

Ioana,

Cine e Darie Ducan?

o studenta la teatru spunea...

@Darie,

Te rog să mai scrii teatru şi să faci să ajungă la noi. Mi-a împrumutat o colegă Dreptunghiul leproşilor şi mi-a plăcut nesperat de mult. Ai acolo lucruri absolut minunate. Voi încerca să te joc.

Darie Ducan spunea...

@O studentă la teatru,

Mă bucur. Sigur că voi mai scrie. Iar despre jucat nu cred până nu văd. Mi-au promis regizori mari şi care din păcate, luaţi de levantinismul nostru, au uitat după 5 minute promisiunea.

Anonim spunea...

Darie... te banuiesc a fi un impostor. nah am spuso. spune adevarul... iti dai singur comentarii pe blog ? Eu sincer asa cred. daca ma insel imi cer scuze.

Darie Ducan spunea...

inainte sa nu fii impostor trebuie sa nu fii anonim.

Wabi spunea...

O, tu, mare poet national...mare Darie Ducan, am avut curiozitatea de a lectura ceva scrieri de-ale tale...mi-au intarit doar o parere deja formata din blogurile tale."E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune!" Imi pari un membru furios de sindicat, un pusti teribilist, un copil care prin ambitia de a ajunge sa fie numit "poet" scrie...vorbele tale imi par poleiala fara esenta, cuvinte mari care spun...nimicuri. Eu, una, cred in frumusetea provenita din simplitate, nu indemn la asta..dar tot ce vad ca faci tu e o disperare de a ajunge neaparat, prin orice metode in centrul atentiei... Mi se pare trist, lucreaza la...TINE, afla intai ce vrei de la tine, de la lume si dupa ce te vei cunoaste spune-ne si noua, prin versuri...lasa cuvintele stralucitoare tinerilor scriitori fara, sa-i zicem "experienta".
Si inca ceva, nu mi se pare normal sa comentezi cat de bun e sau nu titlul unei alte carti, e ca si cum ai anula viziunea scriitorului respectiv, poti cel mult sa observi in ce masura titlul descrie continutul, dar mai mult.... Asta nu e calea corecta prin care sa ajungi in centrul atentiei...
Multa bafta, Darie!