sâmbătă, 18 septembrie 2010

Poem urban

I.

Dacă aş conta cât merit
să contez în ţara asta aş
linişti întâi oraşul cu miros
de miere şi urină. Da,
Bucureştiul, care altul? Aş
pansa ambuteiajele javrelor
de maşini cu boxe uriaşe
căţărate pe blocuri, la care-
aş difuza un fir de iarbă.
Milioane de megafoane pe
toate blocurile, le-aş folosi
consumând curentul Casei
Poporului, pe care, părăsită,
ar creşte mii de negi. Negi
şi măceşe. Caută-te pe
spate, negi sau măceşe?
Negi sau măceşe să fie
întrebarea mama sau tata?
La care renunţi să nu
ştii care unu din unu plus
unu face doi?

II.

Ştii cine nu sunt eu?
Nu sunt exact aceia care sunt
jumătăţi de oameni pe
jumătăţi de cartof chel, pe
jumătăţi de lămâie oarbă
sau jumătăţi de ţigări, dar
jumătăţi de oameni, fabrică
încă unghii, fabrică încă păr
şi mai au iluzii că ele-s o
bursă. Nu sunt exact aceia
pentru care Dumnezeu se
lasă fumat numai fiindcă
femeia are în pântece o
scrumieră rotundă.


III.

O linie continuă
contaminată de chiar
liniştea ei, da, atâta, în rest
oraşul luminează cu
descărcările de forţă a
rugăciunilor, carton în
carton stăm în boxa aceasta
trimiţând şobolani mesageri
înzăpeziţi în plasticitate.
Rahatul e singura mâncare
ce rămâne rahat şi după,
atât de decis să fii în viaţă
ca rahatul, să nu te schimbe
nici proştii şi nici digestia.


Darie Ducan

14 comentarii:

Anonim spunea...

Fain poem, Darie. D.

andreea m. spunea...

Un poem genial. Bravo, Darie. Dar ma asteptam de la tine. Imaginea finala cu rahatul turcesc e f f tare!

Anonim spunea...

bun de tot.

ana spunea...

nu-mi place.

terian spunea...

cele trei parti sunt foarte bine legate.te pricepi.

Anonim spunea...

@Darie Ducan, eşti genial chiar dacă nu îmi place tot ce scrii, nu pot să nu remarc asta mai ales că, spre deosebire de alţii, mai şi ştiu câte ceva despre tine, la modul propriu.Aştept nişte proză din partea-ţi, sper că va veni.Te citesc constat şi a mea prietenă din Braşov cu care vorbeam din întâmplare despre tine, colegă de cămin, mi-a zis că te cunoaşte dar că eşti foarte încăpăţânat şi că te-ai purtat foarte urât cu ea. Sunt studentă la litere şi la un seminariu chiar am dus un text de al tău pentru a-mi sprijini un comentariu critic. Am decis să-ţi scriu ca să nu mai tot "privesc din umbră"

cu bine,
Adina.

Darie Ducan spunea...

Anonim,

Mă bucur că place poemul, dar aş vrea să ştiu şi cui.

Andreea,
Acelaşi semn de circulaţie pentru tine.

Anonim,
Dacă zici tu. Tu,deci cine?

Ana,
Ştiu, e ca un zid.

Terian,
Mulţumesc de semn. Cunosc un tânăr critic grozav cu numele tău.

Darie Ducan spunea...

Adina,

E interesant ce spui. Dacă sunt sau nu sunt genial chiar nu e problema mea. Absolut deloc. În ceea ce priveşte prietena ta aştept lămuriri dar prin email, nu aici. Nu îmi dau seama despre cine e vorba.Cu bine!

ana spunea...

Darie. stii de ce nu imi place?pt ca nu imi transmite nimic.

andreea m. spunea...

ana,

ai auzit de frigiditate literara?

Anonim spunea...

esti cel mai bu, tare de tot. pacat ca iti place politica!

Anonim spunea...

interesant.

vasy

Falvo spunea...

Buna ziua, dorim sa va facem o propunere comerciala! Daca sunteti interesat trimiteti un e-mail la office@falvorotarybids.ro

Anonim spunea...

imi place mult poemul asta.