sâmbătă, 31 octombrie 2009

Trenuri, litere, delicii

În România trenurile circulă delicios, încet, cum ar zice un Emil Brumaru, pe buze de vagin, să nu le doară, nicidecum pe şine. De la Bucureşti la Sinaia am făcut cu trenul Intercity 4 ore şi jumătate. Aveam de mers undeva prin Ardeal. Am regretat pe drum că, deşi plecasem toamna nu mi-am luat şi haine de iarnă, până la destinaţie, nu se ştie. Când am ajuns...se schimbaseră banii.

(...)

Facultăţi de Litere, limbi străine, de fapt Facultăţi de scrabble şi prestidigitaţie comică. Digitaţia ciungilor.

(...)

În preziua lui 1 noiembrie, în Ardeal, deja merg oamenii la cimitire cu flori şi lumânări să-şi vaccineze amintirea despre morţii lor, cumva să îi amâne şi pe ei boala la care fac referire. Ard lumânările în cimitirele în care nu face nimeni ordine şi câte doi bătrânei se ceartă despre mărirea pensiei şi pe lumea cealaltă. Trec cu flori spre cei morţi, dar poate ei ne dau flori prin faptul că nu le acceptă, noi părem mai morţi ca ei. Din deal, de unde e cimitirul, oraşul se vede mai mort, oamenii sunt prea mici să se observe, din cimitir totul se vede altfel, apare un copil care aruncă în mine cu grâu de parcă mă murdăreşte cu o binecuvântare. Mă simt pauza de după o rugăciune.

(...)

Cum te respectă statul Român? Printr-o flegmă cu antet. Avem în jurul nostru statocraţia unei flegme cu antet.

(...)

Azi am primit de la bunicul meu un superb ceas Orient. Mirosea a Levant, dar durea a vârste.

(...)

De ce există regula de trei simplă decât pentru că regula de doi e complicată? De doi...

D.D.

Niciun comentariu: