marți, 7 iulie 2009

Proxeneţii unei culturi. Nervi justificaţi. Scârbă regală!

M-am săturat de mincinoşi, de curve şi de nehotărâţi! De bravi bătăioşi care te cenzurează la virgulă, de gladiatori cu puţa cât un fir de praf. M-am săturat, la culme m-am săturat!
Diverşi inşi de la unele reviste literare, care cică îţi fac un favor publicându-ţi câteva poezii, zâmbesc cinic când e vorba să şi plătească pentru poeziile respective.

Atitudine de bulibaşă, comportament de proxenet literar de cea mai joasă speţă, faţă de strepede răcnit în brânza scârbei, împuţită. M-am săturat de aceşti ipochimeni literari cu atitudine de autoritate, dar, în fapt, nişte rataţi fără pereche, oameni fără cărţi şi fără nimic în spate decât redactoraşi la anumite foi care dacă n-ar fi îmbâcsite ar fi volante.

Nu mai cereţi texte ca milogii ca apoi să vă mândriţi că m-aţi promovat. Nu am nevoie de promovare, nu vreau să apar pe sticlă zilnic precum Ogică sau târâturile de la Otv. Prefer un rând doi demn unuia prim în care să mă aplec după săpun. Dacă vreţi să respectaţi un scriitor respectaţi-l plătindu-i textele pe care i le publicaţi, fie şi prost, dar plătindu-i-le.

Mă refer, în cele scrise, cu precădere la textele literare. E normal ca un autor să pretindă să fie plătit. Acesta e minimum de respect pentru el, nu vorbe dulci, nu laude dulcege. Gândiţi-vă că de exemplu nici Cioran nu îşi putea plăti cantina cu zâmbete! Orice publicare fără plată e un furt! Aşa că, dacă vreţi poeme, dacă vreţi texte, plătiţi. Voi, care vreţi să păreţi apostolii culturii nu faceţi astfel decât să o transformaţi într-o prostituată, într-o târfă scăpătată şi stoarsă ca o lămâie, vorba lui Baudelaire, iar voi să fiţi proxeneţi culpabili.

Aşadar, e simplu. Vreţi texte? Plătiţi! Altfel nu ne putem îndrepta spre decenţa unei culturi!

Darie Ducan

8 comentarii:

Anonim spunea...

Asa e Darie. Imi place curajul tau. Unele reviste platesc, sunt putine altele dau asa putin ca nu merita sa te complici birocratic!Pt fisc. Din pakate nimik nu se va schimba....

anca spunea...

cam asa e unii fac din cultura o curva tu o vezi cumva neprihanita frumosule?

vaxu spunea...

Cine ar platii prostiile ce le scri tu?

Anonim spunea...

Punctele sunt firele de sare, piper, ce se pune in mancare. Semnele exclamarii sunt furculitele, semnele intreberii lingurile, cuvintele materialul ciorbei. Pana la urma si literatura trece la un moment dat prin stomac. Totul fara ironie. Salutare cu respect.

Durango spunea...

Cred că așteaptă ei niște banii ca să-ți publice inepțiile răsuflate

andreea m. spunea...

Darie. Imi place atitudinea ta si ai multa dreptate. Ce nu inteleg eu e daca ai trecut la moderarea comentariilor e de ce nu ii cenzurezi pe idiotii astia care te injura? Auzi la asta ineptii rasuflate! Pai ori e ineptie, ori e rasuflata adicatelea veche!

Efervescenta opinia ta si dreapta. Cu drag.

Anonim spunea...

e criza financiara darie de unde sa plateasca si tu acum

Anonim spunea...

Cred ca Romania e singura tara unde nu se plateste ce se publica decat foarte putin si la un nivel maxim. Pana si in moldova si in Albania se da bani.