marți, 21 iulie 2009

Descrierea chipului 2

E un extraterestru căzut dintr-un fulg de ninsoare, dintr-un fior al lui Dumnezeu când face amor. E straniu că singurătatea ei rebelă mă caută prin toate stările de agregare, prin curentul continuu şi alternativ, prin mustăţile lui Tesla şi prin manşetele lui Edison. E o raţionalitate dosită sub vis ca o cămaşa în pantaloni după un adulter în grabă.

Începe în ochii mei să aibă legendă, ca harta, să fie o sete de tropice colosală cea care gesticulează căni în toată bucuria ei scandalizată de singurătate. Cât de scandaloasă poate deveni singurătatea? Iată că poate, iată că e mai gălăgioasă ca un revelion în care nu dopuri ies la aceeaşi numărătoare inversă din sticle, ci bărbaţi din femei. Bărbaţi care din sachivnicie le-au apăsat în toată durerea lor cerută.

Miroase a sex şi a morţi prin tot universul formidabilităţii ei, toate femeile am impresia că se scobesc între dinţi cu scobitori, rămase singure la jumătatea planetei, ca să mai găsească amintire albă, pastă de bărbaţi. Nimic nu se compară cu sarea ei, sare a bucatelor, sare a cinei celei de taină. Câtă singurătate!

Ea e ideală, ea, descălecata dintr-un fulg de nea, cea care nu se topeşte, cea care transportă curent şi pentru care eu trebuie să inventez prize abstracte, cea pentru care penisul meu îşi face singur cruce în mânăstirea cărnii neruşinate atingând picturile murale cu nervii care mi-ar deveni pe loc optici, să vadă.

Iarna ei mă hibernează în acţiune, iarna ei mă schimbă pe perne-verb cu nasturi cât sânii. Femeia aceasta face gargară cu absolut şi atât e de frumoasă, de măreaţă şi de morgană că unde scuipă ea, brusc scuipatului îi cresc coaste şi oase, nervi, muşchi, carne şi piele şi acesta, băltind încă, mă salută, înghite în sec şi pleacă aşa, ca un semn de carte.

Aş vrea să asist odată la deportarea tuturor semnelor de carte, să se citească până la final. Să fie luate şi duse cu trenuri speciale într-o Siberie oarecare. Într-una unde ea nu poate ninge fiindcă e prea frig. La minus infinitul adevărului.

D.D.

Niciun comentariu: