marți, 2 iunie 2009

Venin impotent

Un tânăr scrib în şlapi, un mustăcios fără mustaţă, un om care nu poate scrie bine şi apăsat la cioc, unul, mă tot atacă mai pe faţă, mai pe dos, din propria sa frustrare şi îmi spune că însuşi mână-n luptă a muls din greu ca eu să nu fiu prezent la colocviul tinerilor scriitori. Ar lupta, dacă ar putea, să nici nu mai fiu. Îmi pun problema cu ce i-am greşit. Cu nimic, nici nu ne cunoaştem, decât, poate ne-om fi ciocnit la vreun cenaclu, în vreo întâlnire literară. Care e motivul pentru care mă urăşte? M-a făcut grafoman, el, copilandrul fără cărţi, dar nu m-a citit deloc. Îi propun, din respect pentru că îşi închipuie că poate curăţa literatura de pericole gen Darie Ducan, să mă caute ca să îi trimit câteva cărţi de ale mele. Ca să citească înainte să se mulgă de venin. Să mulgă dar să nu înghită. Tot perntru digestia literară, căci anticorpii sunt echilibrul oricărui fel de a fi.

Mă întreb de ce îmi pierd vremea cu fleacuri de astea. Pentru că e trist câtă ură poate vărsa un tânăr scriitor pe un alt tânăr scriitor, aşa, moşnegeşte şi torţionar. Nu îmi periclitează acest foileton de bulendre, care e el, cu nimic scrisul, atâta cât e el, dar multă prostie şi adâncă îţi trebuie dacă crezi că în literatură poţi crea ceva prin atac şi nu prin propriul talent. Are venin precum CTP, dar CTS-ist şi, desigur, nu atât de rafinat. Cine să i-l rafineze dacă nu poate scrie bine şi apăsat la cioc?

D.D.

2 comentarii:

Dan Tanasa spunea...

Nu iti mai bate capul cu toti prostii!

Anonim spunea...

Prin targ se-aude ca degeaba te lauzi cu cartile tale, domnisorule. Nu circula si nici nu prea au de ce sa circule. Mi se pare ca frustrarea vine din alta parte. Ti se pare ca strugurii-s prea sus, acum. Iar virilitatea literara cu care te lauzi, nu prea ti-o vede nimeni. Vad ca la Alba au lipsit genialoizii, lucru care nu poate decat sa ma bucure. Poti avea 30 de carti, daca nu le ai decat pentru prieteni, nu ne mai obosi. rares