luni, 4 mai 2009

Lansare de roman, marca Matei Visniec

Ieri seară, la Cărtureşti, am participat alături de autor, de Alex Ştefănescu, Daniel Cristea Enache şi alţi oameni de cultură remarcabili, la lansarea noului roman vişniecian, Sindromul de panică în Oraşul Luminilor. Seară specială, o revedere cu un om drag mie, Matei Vişniec, am luat şi cuvântul, iar marele dramaturg, a doua oară în calitate de romancier, m-a înjurat sublim, m-a tăvălit prin noroaie de aur. M-a făcut poet "hălcos", că mănânc hălci întregi de poezie şi că scriu de-a dreptul fabulos. Nu contest, dar nici nu susţin. Dar de atunci am scris câteva poezii şi, scriindu-le, am avut senzaţia smulgerii unei cărni fragede, a unei spintecări de halcă. Scrisul meu se făcea un ghepard sfâşiind o zebră. Între două trotuare. Sub ochii semafoarelor, căprui.

Darie Ducan

Niciun comentariu: