duminică, 31 mai 2009

12 ceruri pentru păsări pierdute

1.Retină

Noi suntem imaginea prelevată
De pe retina dumnezeului mort.
S-a îngropat singur cu bastonul de orb.


2.Morgana


Din părul tău de-o viaţă
Aş croşeta
Haine de venit la-nmormântarea ta.

La-nmormântarea mea
Alta va veni cu haina ta,

De goală tu vei fi altcineva,
Mai morgană ca o sete ce se bea.

3.Lup

Ploaia rugineşte mioriţele tare,
Rugina se cere rugină pe cui,
Cuiul bătut e de lup în păşire.

4.Acele de albine

Prin urechile acelor de albine
Aud mierea trecând din amar în amar
Ca un profet mergând pe etimon înapoi,
Atâta ţară să aibă măcar.

5.Gaura

Gaura dinţilor mâncând doar fruct oprit
E cât dacă n-am fi bătut ar fi trăit...

6.Hamac

A lega-ntre negii alor tăi hamace,
A sta acolo şi a tăcea
Până devin stele fixe toţi, rapace
E a intrând cu picioarele-n a.

7.Scaun

Când nu avem cine
Avem ploi de icre,
De noi n-avem foame
Scaun de Iudă nu-i.

8.Fii

Fii ana zidită de boală
Între fosta ta umbră şi umbra actuală,
Gravidă cu zidul decât cu mine mai mult...

9.Şah

Parcă am juca şah
Pe totdeauna
Şi calul alb l-ar muta luna.


10.Erată


În oraşu-n care ne plimbăm
Ca greşeli de tipar
De text oral
Ne internăm dinspre gură
Din corectură în corectură.

11.Ecleziast

Fă-te, moarte, cenaclu-n
Jurul meu şi descompune-mă
Când îţi bifurci cititul cu plecarea
şi laşi tăcerea ca piele în urmă.

12. Sperma testamentară

Exişti în marea mea cea nezvântată,
De năvoade albe îmi dau drumul în tine.

În noaptea deşertăciunii mereu fără nor
Cămăşi de forţă, lungi, intră în tine, calde,

Eşti tranzit de ape şi, strânse, nodurile lor
Crezi că sunt prunci deja inventaţi, alde

Făcuţi de mine singur, în uterul for.



Darie Ducan

Un comentariu:

poison girl spunea...

Foarte frumoase :)