miercuri, 29 aprilie 2009

Un set de sensuri

Unul dintre sporturile mele preferate e tenisul de masă. Ore întregi mă echilibrează şi mă relaxează. Dar mă şi stoarce ca pe un burete. Într-una dintre zilele obişnuite dedicate practicării lui, unui partener de set i-am spus, într-un moment când am început să jucăm amândoi aiurea, după aproape trei ore de seturi cvasicontinue:
- Noi jucăm acum ca un aparat de popcorn cu o singură boabă! După câteva minute era, din greşeală, să îl lovesc cu mingea. A ripostat.
- Era să mă loveşti cu o boabă.
- Iată, ne-am lămurit de ce era una!

(...)

Intenţionalitatea dedusă sau ulterioară, cum să o numesc, e un adevărat nucleu de absurd contemporan. Lipsa de direcţie a vremii noastre e mai importantă decât puterea ei de astâmpărare a foamei. "Iată de ce era una!" Am găsit Dumnezeul.

D.D.

Niciun comentariu: