joi, 26 martie 2009

Câteva poeme scrise în tren

Ex abrupto

Te aştept în gări ca o pierzanie
Şi mă întâmpină câini cu potire în gură,
Mă alungă venind înspre mine cum faci şi tu,

Mă latră cu himenul morţii lor fluturând ca batista
Şi toate aceste lucruri nu îmi spun nimic.
Şi toate aceste lucruri nu mi se descifrează singure

Cum s-ar dezbrăca o femeie uşoară,
Cum un câine ar putrezi de drum lung
Şi ar ajunge doar oase la capătul lătrăturii sale

Cât să îşi înfigă steagul în sine.

25 martie 2009

Emin

Suflul de fior mai are
Pinten să oprească-un stol
De nădejdi şi de ierbare,
Timp fix, contratimp matol.

Pasărea mai are fibră,
Are muşchi de a cădea,
Nu i-i rugina de la tijă
Scrum de phoenicşi lui a pleca.

Eminescu-al limbii mele,
Cerdac în jurul mărului domnesc,
De n-aş avea bani de cartea-ţi
Aş cerşi să te citesc

Şi m-aş da eu mie, mie
Ca palmă să mă primesc.

25 martie 2009

Fortuna labilis

Trăim şi ne numărăm sub fiecare grăbire de greblă,
Sub fiecare vâltoare în spasme
Şi nu ni se spune ce se vrea de la noi,
Niciodată nu ni se spune ce se vrea de la noi.
Doar ni se întinde un potir gol sau cu apă.
După un timp se vine să vadă dacă l-am topit,
Se vine să vadă dacă am băut apa

Sau câte picioare metrice am spălat cu ea.

25 martie 2009

Trei feluri de acoperământ

Femeie, există, mască mortuară a unui cuvânt,
Trei forme de acoperământ:
Tu, plapuma şi pământ!

Femeie, există, motiv de urcare spre unt
Trei sensuri ce merg cu pâinea, din sunt:
Tu, plapuma şi pământ!

Trei feluri de năvoade există, femeie,
Cel de haină, de laţ şi de piele,
În toate trei duhovnic sunt

Dar asta aproape nimic nu schimbă,
Sfântă treime: tu, plapuma şi pământ!
Pentru că ave e-n altă limbă...

25 martie 2009

Sens

...Nici mai mult nici mai puţin
Tu insemni pentru lumea aceasta
Ce înseamnă pentru o zi oarecare ultimul tramvai...

25 martie 2009

Hrisov rupt, la Argeş

De-atâta meşter manole se moare,
Am intrat în tine nopţi şi zile de-a rândul
Cum aş aşeza-o pe ana în zid
Şi s-ar mişca clopotele de furia laptelui ei.

Ce prunc ce a plecat fără să sugă
S-a transformat în clopotar? Şi ce îndrugă?

Parcă mână aţe de zmee... sau o fi
Jetul seminţei bocind sub idee
..................................................
..................................................

25 martie 2009

Un comentariu:

poison girl spunea...

foarte buna este "sens", cu adevarat reusita. restul par un pic neglijente, scrise pe tren. oricum e bine ca in tren se mai si scrie :)