marți, 11 noiembrie 2008

"Siguranţă şi încredere!"

Ce văd? Dar nu de azi de ieri, ci demult! Văd pe maşinile poliţiei o reclamă "Siguranţă şi încredere!" Cum naiba poliţia să-şi facă reclamă pe propriile ei maşini? Nicăieri nu ar trebui să-şi facă prin lozinci şi mititei la colţ de stradă, ci prin activitate, cu atât mai puţin pe maşinile plătite din bani publici. Adică, mai direct spus ne conving sa le conferim încredere pe banii noştri! Dar ce e poliţia, ONG? Partid politic? Unde candidează slinoşii noştri zeloşi? În care colegiu, al aroganţei şi al "mă doare-n paişpe"? Urmează biserica sa candideze şi armata, ultima avertizându-te că de te pune necuratul să n-o votezi vine cu tancul peste tine noaptea când conjugi cu iubita verbele de mişcare. Ce ţară, domnule! Ce ţară! Îţi vine să intri-ntr-o buclă şi să pleci...

Darie Ducan

16 comentarii:

Liv spunea...

Darie, ştiai că în corpul omenesc există un nerv care face legătura între globul tău ocular şi anus?
Se numeşte "Nervul Optic Anal" şi este responsabil de viziunea ta căcăcioasă despre viaţă.
Dacă nu crezi, încearcă să-ţi smulgi un fir de păr din fund, şi-o să vezi cum îţi dau lacrimile.

Anonim spunea...

Liv, am un văr care lucrează la Spitalul 9.Te pot ajuta gratuit cu o internare. Nu e nevoie neaparat de relaţii tu având simptome tot mai clar conturate.

popescu spunea...

Ei, iata cum noi, muritorii de rand aflam ca tu, darie, pardon, anonimle, ai pile peste tot, pana si in spitale.

popescu spunea...

Liv, pana la urma, care a fost faza, te-ai intalnit sau nu cu andrei paunescu? Si daca, intr-adevar, te-ai intalnit cu el, chiar ti-a tremurat barbia in fata lui? Nu vreau sa cred chestiile nasoale pe care le spune andrei paunescu despre tine, in fond andrei paunescu nu poate fi decat coplul tatalui sau. Dar despre tine, Liv, mi-am facut o anume impresie, o impresie destul de favorabila. Asadar, Liv, te-ai intalnit cu ala? Am mare nevoie, Liv, sa stiu cine esti. Sau, altfel spus, ca sa-l citez pe Salman Rushdie, ce fel de idee esti? Tu ce fel de idee esti, Liv? O ideea cu coloana vertebrala, sau o idee care-i cerseste intalniri lui andrei paunescu, binecunoscuta odrasla de profitori (nu ma refer numai la adrian paunescu, cat si la constanta buzea care, in afara unor sclipiri nu cred ca se poate numi poeta, poate, cu indulgenta, colportoare a unor locuri comune, oricum, constanta buzea e mult deasupra lui adrian paunescu, atat ca manuitoare de metafore, cat si din punct de vedere al constiintei si viziunii lirice). Deci, Liv, tu ce fel de idee esti? Retine, Liv, nu te intreb ce fel de barbat esti, daca arati misto sau daca scrii bine, nu te intreb nici ce fel de masina ai, nici cu ce te ocupi, nici cu cat esti platit, nici ce perspective ai, te intreb doar atat: tu ce fel de idee esti?

popescu spunea...

Imi cer scuze pentru greselile din comentaile mele, am varsat multa apa pe tastatura asta, asa ca unele taste nu functioneaza decat daca le apas insistent.

Darie Ducan spunea...

Cata mizerie Popescu pe tine sa dai in Constanta Buzea. Ca dai in Paunescu e nedrept dar nu mai conteaza, ca e imun demult la imbecili ca tine, dar in Constanta Buzea cine pastele ma-tii iti permite sa dai, asa, pe nedrept?
Te rog frumos cara-te din blogul meu, ia/te de mana cu liv si luati-va o camera la hotel daca vreti sa va cunoasteti,dar sa nu va mai vad aici. Voi incepe sa va sterg si sa fac blogul astfel incat sa nu/l puteti gasi. Ati ajuns amandoi la un grad de prostie care doare si la o impotenta cronica de toate felurile. Cum nu doresc un dialog cu animalele nu v-am raspuns atata timp si nici nu o voi mai face, dar de acum incolo niciun mersaj de la voi nu va mai fi permis in blogul meu.

Elena spunea...

Popescu,

Trebuie sa recunosc ca la inceput comentariile tale erau interesante, altfel decat restul care nu intrau oricum in nicio categorie. Te-ai remarcat agresiv, insa destept, ceea ce te facea sa iesi din tiparul comentatorilor lui Darie. Nici nu ma gandesc la comparatii, ca nu exista, erai peste ei cu 100 de clase.
De la un timp, in mod firesc, s-a creat o empatie mai mult de natura "cosmico-virtuala-sexuala" intre tine si o semnatura numita "Liv". Cred ca stii, ca in orice domeniu, pentru a nu pica in ridicol, trebuie sa te retragi in timp util. Acum, de la comentariile acelea destepte pe care unii le citeau cu interes, ai ajuns sa scrii numai ineptii. Uite, sa-ti exemplific: in textul pe care Darie l-a scris despre Obama, ai facut cele mai neinspirate comentarii. Pe cine crezi ca interesa mandria cu care "porti" tu "pielea alba" si intreg monologul despre asta? Apoi, ca sa menti linia constanta, ai apasat si mai tare pe acceleratie. "Dar despre tine, Liv, mi-am facut o anume impresie, o impresie destul de favorabila. " Ce inseamna impresie favorabila? Texte de genul asta faceam prin clasa a VI cand imi cerea cineva sa-i spun ce parere am despre el. Iar asta, "Asadar, Liv, te-ai intalnit cu ala? Am mare nevoie, Liv, sa stiu cine esti. Sau, altfel spus, ca sa-l citez pe Salman Rushdie, ce fel de idee esti? Tu ce fel de idee esti, Liv? O ideea cu coloana vertebrala, sau o idee care-i cerseste intalniri lui andrei paunescu" suna deja a mesaj bolnavicios, obsedant.
E posibil, ca pana la varsta asta, presupun ca ai in jur de 30 de ani (ca doar ai spus ca parintii tai au 60, ceea ce ma duce, firesc, cu gandul la un calcul matematic simplu) sa nu fi intalnit un barbat care sa te satisfaca "cerebral". Ai dat navala, ai rabufnit din toate organele, ti-ai asternut tot condeiul, ce-i drept, folosit cu maiestrie pana acum, in blogul unui copil, si ti-ai aruncat, de fapt, oala de ciorba pe fata. In fondul tau esti doar o bucata de carne, asemeni multor femei care devin disperate atunci cand simt ca "au dat" de ceea ce cautau.
"Deci, Liv, tu ce fel de idee esti? Retine, Liv, nu te intreb ce fel de barbat esti, daca arati misto sau daca scrii bine, nu te intreb nici ce fel de masina ai, nici cu ce te ocupi, nici cu cat esti platit, nici ce perspective ai, te intreb doar atat: tu ce fel de idee esti?"
Asadar:
1. Vrei sa stii ce fel de idee este Liv. Pai, sa prepupunem ca Liv este o idee mai destept decat tine si o sa ignore toate semnalele tale. Ce o sa faci atunci? Daca nu-l intereseaza nevoile tale disperate de a stii ce fel de idee este?
2.Sa inteleg ca nu te intereseaza nici daca e misto, nici daca are masina, nici daca e bine platit, nici daca are vreo perspectiva..pai, atunci e foarte grav. Ca daca nu te intereseaza nimic, nimic din viata lui de zi cu zi, atunci cum crezi ca se va naste ideea de idee din ideea ta de a stii ce idee e? Ca daca vreodata te va scoate la restaurant si nu va avea bani sa plateasca, doar n-o sa scoata ideea din ideea ta, sa o s-o puna peste ideea de nota de plata, ca apoi sa va faceti ca ideea din idee, e de fapt doar o impresie de idee, cand de fapt voi nu aveti idee, nu aveti bani! O sa-ti dai cu pumnii in cap ca n-ai fost cu o idee mai desteapta decat el sa-l intrebi unde lucreaza si cat castiga.
Deci, ca sa-ti faci o idee despre ideea de Liv: nu cred c-o sa-ti raspunda la comentariul asta deplasat si bolnav, ca nu-l intereseaza absolut deloc genul agresiv-ciorbatic de "bagat in seama".
Stiu, acum o sa incerci sa-mi argumentezi, pe larg, ceea ce vrei de fapt sa afli de la el. Sau o sa incerci sa ma jignesti, sau o sa-mi spui felurite idei, care vor trece surd si tarziu peste toate ideile mele despre tine si semnatura "Liv".

Anonim spunea...

Elena,
1. "a stii" e incorect (tu l-ai folosit asa de doua ori). Se scrie cu un i.
2. "Cred ca stii, ca in orice domeniu, pentru a nu pica in ridicol, trebuie sa te retragi in timp util." Prima virgula trebuia dupa "ca" sau nu trebuia deloc.

Cu bunavointa. Si nu sunt nici popescu si nici darie.

elena spunea...

Da, ai dreptate. Asa trebuia sa scriu, insa n-am facut-o. Si inca o data ai dreptate cand spui ca trebuie sa ma retrag atunci devin ridicola.
Multumesc de atentinare, o sa tin cont de acum incolo.
Stiu ca nu esti nici Darie, nici Popescu, nu este stilul lor, mai degraba as paria pe dl. Paunescu. E doar o banuiala.
Insa mesajul pe care am vrut sa-l trasmit presupun ca a fost destul de coerent.

Anonim spunea...

Tot pentru Elena:
3. "sa menti"? La asta trebuiau doi i.
4. "E posibil, ca pana la varsta asta, " - aceeasi poveste cu virgula.

P.S.: Pe undeva prin jurul indicilor 1-3 comentariile trec din starea de normalitate in cea de divagatie si, respectiv, metadivagatie. Asta e o lege de o exactitate aproape matematica, de parca luminatele semnaturi s-ar teme sa nu sfideze cumva incontestabila si latenta nevoie de lalaiala sub (pseudo)anonimat. Chiar si daca nu era Darie, s-ar fi gasit cu siguranta un alt pretext de defulare a frustrarilor personale intr-o agora care te scuteste de responsabilitatea unei identitati. Pacat de el, ce se intampla aici mi se pare o "lupta" caricaturizata si inegala. Problema nu e, hai sa spunem, ca nu-s eu suficient de receptiv(a) la ludicul "pactului fictional" de pe blog, ci aceea ca totusi deseori actantii se iau in serios si murdaresc, din pacate, o realitate.
Daca, dragii mei, toti sunteti nesinceri cu voi insiva, de ce n-as semna (ha-ha!) si eu Anonim?

elena spunea...

Anonim,

Am inteles, mi-ai atras atentia cu i-urile puse aiurea. Mi-ai zis de virgule. Ok, iti dau dreptate. Ce vrei tu sa spui, de fapt? Spune incetisor, nu te grabeste nimeni, nu trebuie sa vii cu un puhoi de explicatii divagate si metadivagate (vorba ta)doar pentru un comentariu de factura asta.
In plus, daca toata zbaterea asta a ta fortata si inghesuita intr-un spatiu modest se manifesta la un nivel atat de pompos verbal, atunci cand tema este banala, trag concluzia ca mai mult de atat nu poti.
Revarsandu-ti cuvintele fara noima, asezate frumos, ca-ntr-o casa decorata cu gust, te vei descoperi singur, dar trimfator, intr-o lume "caricaturizata si inegala" - asemeni luptei de care vorbeai. Daca tu crezi ca e echitabil, drum bun!

Anonim spunea...

Elena, nu vorbeam despre tine. Comentariul cu greselile 3 si 4 l-am postat in acelasi timp cu penultimul tau comment, deci n-aveam cum sa vad ca mi-ai raspuns (apropo, un raspuns cu foarte mult bun simt). Daca te-ai simtit ofensata, regret.

popescu spunea...

Inteleg ca blogul asta nu-i decat o caterinca ieftina. Darie, ma intrebai, deunazi, ce argumente am pentru faptul ca esti curtezan? Ce interese ai tu ca sa salvezi reputatia unui poet ca adrian paunescu? Si de ce esti atat de ofensat ca dau in constanta buzea? Chiar ti se pare ca o constanta buzea e o poeta? Si, intr-adevar, ti se pare ca un adrian paunescu e poet? Constanta buzea, daca intr-adevar e o poeta, nu are nevoie de apararea ta. Daca e intr-adevar poeta, in momentul asta rade de tine citindu-ti blogul de 2 lei. Mama, tu chiar folosesti expresia aia cu pastele ma-tii sau nu vad eu bine? Mie mi s-a reprosat vulgaritatea pe acest blog pentru mult mai putin, dar tu, darie, iti poti permite, e ok, hai sa injuram de cele sfinte, desi sunt liber-cugetatoare, cu greu mi-am permis vreodata sa injur de cele sfinte, adica am pastrat intotdeauna un anume respect pentru cele ale bisericii, chiar daca dispretuiesc biserica. Desi Dumnezeul meu e greu de definit si, desi am ras intotdeauna de cei care se inghesuie sa pupe sfintele moaste, injuratura de pastele ma-sii e ceva ce cu greu mi-as putea asuma. Chiar in halul asta te-am putut "inerva" incat sa ajungi sa injuri de cele sfinte?

popescu spunea...

Hai ca sunteti de 2 lei. Mai duceti-va in vizita si pe la sarmana limba romana si intrebati-o cum se foloseste.
Darie, eu nu voiam sa ma cunosc cu liv, ci cu ideea de liv, lucru pentru care nu e nevoie de camera la hotel. Stiu ca n-ai cum sa inteleg chestia asta. Esti la fel ca adrian paunescu, intelegerea ta se reduce la ce bagi in burta si la ce poti regula. Pana la urma, poate ca liv nu e decat o gaselnita a blogului tau de doi lei. Daca e asa, asta e. Blogul tau tot de 2 lei ramane. M-am convins ca, atat tu, cat si cei care comenteaza pe aici, sunteti, in marea majoritate, de o prostie lugubra si de o incultura sumbra. Asa ca nu e mare pierdere daca imi interzici sa comentez pe blogul tau. N-ai decat sa ma interzici, pana la urma e blogul tau si faci ce vrei. Asa ca nu-mi ramane decat sa te intreb, cu riscul ca asta sa fie ultima ocazie cand comentez pe aici si cu riscul pe care mi-l asum ca respectiva intrebare sa se loveasca de lasitatea ta: tu, darie, ce fel de idee esti? Esti, tu, o idee, sau doar o marfa ieftina care incearca sa ni se prezinte sub poleiala ieftina a unei idei imbacsite de linguseala?

Darie Ducan spunea...

Popescu,

nu am niciun interes, doar ca imi pasa de un geniu mai mult decat altora. Stai linistita, opera nu mi/o va scrie nimeni daca nu mi/o scriu!

Si, apropp, cand iti cer argumente tu pui intrebari? Esti jalnica dudue, fato de la pagina 5!

popescu spunea...

Ma intrebai al cui curtezan esti. Nu e clar? Ce argumente vrei sa-ti aduc eu? Tu insuti le-ai oferit prin osanalele pe care i le-ai adus, pe blogul tau, acelei fosile ridicole si megalomane, adrian paunescu. In plus, felul in care ii lingusesti pe blogurile lor pe paunescu senior si pe odrasla sa e destul de graitor, asa cum e faptul ca ei nu comenteaza pe blogul tau. Iti multumesc politicos pentru laude, dar nu vin pe blogul tau ca sa discute despre textele tale sau ca sa ia atitudine impotriva celor care te critica, asa cum faci tu pe blogurile lor. Ca si ei, ai si tu laudatorii tai cu creierul cat o nuca. Daca nu se cheama linguseala ceea ce faci tu pe blogul lui paunescu jr., explica-mi ceva: sunt o gramada de poeti la fel de mediocri ca andrei paunescu, de ce nu ii lauzi si pe ei?
Oricui te lauda ii multumesti, pentru oricine te critica ai numai huiduieli si injurii pe care le proferezi, de obicei, ca anonim. L-am apreciat pe Liv ca pe unul dintre extrem de putinii comentatori inteligenti de pe blogul tau, nu cu intentia de a-l atrage in vreun hotel cum insinueaza cineva dintre admiratorii tai sau poate chiar o clona de-a ta. Nu ma pasioneaza sportul de a agata si, chiar daca m-ar pasiona, nu cred ca m-as putea afla in situatia disperata de a agata pe blogul tau.
M-am uitat si eu prin blogul lui andrei paunescu, e cu cateva clase deasupra ta, cel putin ca atitudine.
S-ar putea ca asta sa fie ultimul meu comentariu pe blogul tau. M-am plictisit. Esti prea previzibil. Am ajuns pe aici din intamplare. Am citit cu amuzament atat ineptiile pe care le-ai publicat pe aici, cat si comentariile la fel de inepte. Mult timp m-am ferit sa comentez, nu-mi sta in obicei sa comentez pe bloguri, mai ales daca sunt scrise de marginiti egolatri. Dar nu stiu ce m-a apucat intr-o noapte cand ma plictiseam, mi-am zis ca ar fi si mai amuzant daca as comenta si te-as inflama putin. Ti-am studiat reactiile. Adevarul e, darie, ca am comentat pe aici doar la caterinca (na, ca tot trebuia sa-m scape o expresie suburbana). M-am distrat. Dar, pentru mine, distractia s-a incheiat. Nu reusesti nici macar sa ma mai amuzi. Mi se pare ca ti-am acordat prea mult din timpul meu. Ai gusturi artistice triviale si idei marginite. Scrii chinuit, gaunos si grohaitor, ai ici colo cate o sclipire dar nu ai discernamantul de a o valorifica. Esti pompos, ridicol si plin de tine. Nu ai orizont, nici originalitate, nici cultura, nici sensibilitate. Te complaci in sterilitate, nu te intereseaza sa evoluezi ci, care mare lingusitor ce esti, sa-ti gasesti si tu, la randul, tau un cerc de lingusitori. Pentru tine nu exista literatura in afara de ceea ce scrii tu. Aspiri sa-l depasesti pe paunescu, dar nu calitativ, ci cantitativ, visezi sa scrii mai mult decat el. Cred ca asta e singurul tau ideal, daca asa ceva se poate numi ideal. Si mai ai si o nemasurata ambitie de a parveni. Esti ametit de iluziile pe care ti le-ai faurit despre tine. Sa-ti fie clar, eu pe blogul tau n-am incercat sa discut sau sa comunic cu tine, nu faci parte din categoria oamenilor cu care as avea ce discuta. Te-am provocat, ti-am studiat reactiile si am ras. Cu asta parasesc blogul acesta trist si marunt la fel ca personajul care isi publica pe aici versificarile ieftine si cugetarile de rumegatoare. Mi-e sila de mine ca am acordat atata atentie blogului tau. Nu cred ca voi reveni pe aici prea des, poti sa rasufli usurat. Trebuie, totusi, sa admiti ca eu, popescu, anonimul lefter cu identitate fictiva,ti-am dat mai multa importanta decat maestrii adrian si andrei paunescu care nu s-au obosit niciodata sa descinda, din sferele lor olimpiene, pe blogul tau. O sa zici ca AP te-a publicat sau te publica in flacara. Nu-ti face iluzii, aia e o revista pe care oamenii "cu mansarda mobilata" nu dau o ceapa degerata.