vineri, 7 noiembrie 2008

Bimilenar Ovidiu

Seară minunată în amfiteatrul Mark Twain, în sediul din Pitar Moş al Universităţii. A fost comemorat Ovidiu, la bimilenarul sosirii sale la Tomis. Poeme multe rostite în română, în latină şi în italiană. Am fi vrut şi în dacă, dar nu s-a putut deoarece translatorul existent nu era autorizat. La sfârşit, fără să fi anunţat în prealabil amfiteatrul ticsit de oameni, m-am ridicat şi am recitat un poem intitulat Exilul din noi, poem scris ad-hoc şi dedicat, evident, lui Ovidiu. Sala, în delir. Până şi mustaţa de morsă a lui Mark Twain, din portret, cerea tutun şi se rărea să m-asculte!

Darie Ducan

20 de comentarii:

ioanna spunea...

Darie, mi-a zis o colega ca ai fost surpriza serii. Dezinvoltura cu care recitai l-a uimit si pe cel care il interpreta pe Ovidiu. Esti tu, ce mai!

popescu spunea...

Nu scapi niciun prilej de a te baga in seama.

andreea m. spunea...

Popescu, nu scapi niciun prilej de a fi idioata!

popescu spunea...

andreea m., nu scapi niciun prilej de a fi gasculita. macar daca ai putea salva Roma, dar tu nu-l poti salva nici macar pe darie de ridicol si submediocritate.

Anonim spunea...

Popescule eşti lefter peste tot!

Anonim spunea...

Bagă-te şi tu în seamă, Popescule, dacă ai cu ce! Dar se pare că ai pierdut toate trenurile. Tu îţi povesteşti romanul care "va veni",în schimb Darie citeşte poeziile care sunt!

popescu spunea...

Anonimilor, nu sunt lefter si nu am pierdut niciun tren. Nu ma bag in seama cum face darie pentru ca am simtul penibilului. De ce zici ca am pierdut toate trenurile? Am un volum de versuri publicat la una dintre cele mai prestigioase edituri din tara (Editura Vinea), am publicat acest volum in urma castigarii unui premiu la un concurs la care au participat sute de manuscrise, nu ca darie care a publicat un maldar de maculatura la o editura obscura care apartine prietenului tatalui lui darie. Si nu povestesc niciun roman, daca i-am spus lui liv ca lucrez la un roman in care voi avea un personaj ca darie, nu inseamna ca imi povestesc romanul. Blogul lui ducan e ultimul loc in care mi-as povesti romanul.

i spunea...

Popescu, si la Cartea Romaneasca se publica si autori de poezie de care nu mai aude apoi nici dracu, asa ca....nu tine.

Anonim spunea...

Popescule/Popeasco,nici nu ştii ce mare dreptate s-ar putea să ai. Nu ieşi în faţă fiindcă ai simţul penibilului faţă de ceea ce, poate, scrii!?

Anonim spunea...

Popescule, văd că nu mai poţi de..capra vecinului. Poate de invidie că tu nu ai... capră!Gură mare, faptă mică!

Anonim spunea...

Popescule, de ce nu-ţi vezi tu de scris? Scrie şi promovează-ţi scrisul cum vrei! Ieşi în lume dacă ai curajul, dacă nu stai în camera mică şi citeşte familiei ceea ce ai scris.

popescu spunea...

Anonimilor, nu am capra si nici nu-mi trebuie. Eu locuiesc la bloc, asa ca o capra mai degraba m-ar incurca. Oricum, am o matusa de la tara care ma aprovizioneaza periodic cu lapte de capra. Asa ca nu sunt printre cei care ar vrea sa moara capra vecinului, dimpotriva, daca vreun vecin reuseste sa tina o capra in apartament, vreau sa cumpar lapte de capra de la acel vecin. Cu connditia, evident, ca respectiva capra sa nu ma deranjeze noaptea cu behaiturile ei.

popescu spunea...

i, daca de unii dintre autorii publicati de Cartea Romaneasca nu se mai aude, iti dai seama cat de mult se aude de cei publicati de editura nico...

popescu spunea...

darie, capra ta mai behaie sau isi transmite mesajul behaitor prin gura unor anonimi?

Liv spunea...

Darie, modestia ta l-ar fi impresionat pe Ovidiu însuşi. Eşti un mare spirit.

Către andreea m. şi celelalte legume din jurul lui Darie: comentariile lui Popescu sînt singurele rînduri cu valoare literară de pe blogul ăsta.

Liv spunea...

Popescule, sper că n-ai scris un volum de 23.000 de pagini, ca micul geniu!

Anonim spunea...

Darie scrie dar voi, Popescu, Liv, marii frustraţi, ce faceţi? Sunteţi băgători de seamă? Acesta-i dezastrul la noi: unii fac iar alţii care nu fac nimic dau sfaturi...altruiste!

popescu spunea...

Liv, o sa salvez toate comentariile postate pe blogul lui darie pe care micul geniu n-a apucat inca sa le stearga. Daca tu crezi ca sunt literatura comentariile mele, asa o fi, or merita ele sa apara undeva, in vreo carte, asta daca nu cumva faci misto de mine. Dar, chiar daca faci misto de mine, in cazul asta misto sa te faca dumnezeu (na, ca nu ma pot abtine de la expresii care apartin limbajului suburban, spre satisfactia lui darie care iar o sa ma califice ca utilizator/utilizatoare de expresii neortodoxe) tot o sa salvez comentariile de pe blogul micului geniu, cineva, chiar daca n-oi fi eu ala/aia, tot le va gasi, in viitor, o valoare literara.

Anonim spunea...

D-nă Popescu, eşti tot mai penibilă! Bagă-te tu în seamă dacă ai cu ce! Mai bine poveşteşte-ţi o reţetă de prăjitură!

popescu spunea...

anonimule, esti darie sau tatal lui darie, nu-i asa?