marți, 7 octombrie 2008

O infrigurare

Azi am simtit o puternica infrigurare cand am deschis lista mea de messenger. Am zarit printre altele id-ul lui Sabin Balasa, stins. Nu a mai intrat demult acest om minunat, acest pictor minunat. Chipul mic si gri era trist si fara speranta. Era dureros ca o gaura de glont. De prea demult nu a mai intrat. Ce tristete, sa-ti dai seama de oameni ca nu mai sunt atunci cand lipsesc din liste.Eu insa nu l-am uitat, desi nu am fost apropiati, mai vorbeam. Uneori, cand nu zicea nimic ii auzeam pensula lucrand. Ce par aspru are ea de la o vreme!

Darie Ducan

15 comentarii:

liv spunea...

Darie, am înţeles mesajul. Te doare-n pensulă de Bălaşa.
Tot ce ai vrut tu cu acest post a fost un dublu efect: 1. literar, pentru că ai impresia ca ai scris un text de calitate (si care mie mi se pare stîngaci şi slab); 2. ai vrut să se ştie ce om important eşti şi că ai avut fir electronic direct cu celebrul pictor.

Eu zic să-i dai, totuşi, un buzz, că poate-ţi răspunde.

Un prieten spunea...

Darie, nu te intrista. Sunt chiar aici, in albastrul cerului si te privesc. Tu continua sa-mi scrii pe mess, iar eu iti voi raspunde aici, pe blog. Mi-e mai comod asa, ca Dumnezeu are net prin Zapp, e cu cablu, mai complicat, iar eu inca n-am reusit pana acum sa ma conectez. Acum mi-a aratat un prieten de-al meu care-i treaba cu netul prin Zapp si am zis, ce albastrul meu, trebuie sa-i raspund micului Darie. E misto pe aici, copaci, padure, rau, iarba etc. In rest, cu mancarea nu prea ma descurc. Sunt astea de aici, de la cantina cerului, cam afurisite si nu ne pun decat un singur fel de mamcare, da' in rest, e ok. Hai ca te pup, dragule, mai vorbim. Poate reusesc sa intru pe mess. Sabyn B.

om bun spunea...

unii nu pot intelege ca pretuiesti un om, liv e un porc, vorba lui mircea badea, e de mare porc

codrutza spunea...

Nici nu va dati voi seama ce mare poet e Darie Ducan, daca ati citi si nu ati uri, ati intelege. Vorbim in 20 de ani cand va fi un nume de aur al poeziei.

Anonim spunea...

Om bun,Liv nu e un porc.Liv nu există. Chiar dacă îşi dă cuvîntul de onoare, el tot nu există.

Liv spunea...

Codrutza,
la cîte ştii despre literatură, în 20 de ani vei şi uita că există poezie, cu ochii în telenovelele care vor rula atunci, poate, pe telefonul mobil, vei fi grasă şi-ţi vei plînge amarul de-a te fi măritat cu unu' care mai mult de va bate decît te va fute.

codrutza spunea...

ia sa nu te bata el pe tine inainte sa mai futi tu ceva, neghiobule!

codrutza spunea...

Iar de Darie nu vorbi tu un anonim. Crede-ma ca Darie e un om minunat si e un poet infinit mai mare ca toti ceilalti tineri la un loc. Si ei au talent,dar nu muncesc.Sunt lenesi.

pentru liv spunea...

liv, nesimtitule, jegosule, panarama de om care esti tu. Hapcicalitule, intermitentule, astronautule, gogosflendarule, cum ma de indraznesti sa scrii, ma?Esti tare dupa monitoare? te dai citit? Cecitetsi ti ma flencarule? Jmandritule! Nu meriti ma nimic.

liv spunea...

Deja, vorba poetului Ducan, "simt o puternică înfrigurare"! Ce stil, ce eleganţă, ce metaforă!

Anonim spunea...

Peste cratiti si cultura / Am turnat niste cianura / Peste capul lui Ducan / As turna niste ocean / Sa se spele cu sapun / Si sa-si faca fruntea scrum/

Sa ne scrie de iubire / Sa ne mearga meserie / Da-i cu Guta si Salam / Sa traim si La multi Ani!

Anonim spunea...

Liv, bolnăviorule, să nu uiţi să-ţi iei medicamentele!

popescu spunea...

Salutare, Liv.
Ma bucur ca nu ai rusine si ca mai esti si porc pe deasupra. Nesimtitule, jegosule, panarama, hapcicalitule, intermitentule, astronautule, gogosflendarule, cum iti permiti sa-l ataci pe darie, ma, nerusinatule care esti, ma? Asta plange cu lacrimi de crocodil si asteapta pe mess sa apara Sabin Balasa. Iti dai seama cine e darie care il are in lista de mess pe sabin balasa? Am vazut pe youtube o pitzipoanca din show biz care se lauda ca vorbeste zilnic pe mess cu Ronaldinho. Si unul comenta sub inregistrarea respectiva: " am si eu un ID de mess cu numele de Ronaldinho. Nu cumva asta o fi in lista mea?

popescu spunea...

Voiam sa abandonez acest blog, insa ceva ma face sa ma intorc la el, in mod fatal. Fatalitatea care ma aduce inapoi la acest blog, in ciuda hotararii mele de a-l evita, este legata de nevoia mea de a rade. Nimic nu e mai sanatos decat un ras strasnic. In ceea ce priveste acest blog, amuzamentul e garantat suta la suta. E drept ca se gasesc pe net o gramada de site-uri cu bancuri, dar niciun banc nu e asa de amuzant ca blogul lui darie. Asta pentru ca in niciun banc nu poti savura doza de sinistru, grotesc si haios in combinatiile pe care le ofera blogul lui darie.
Darie, tu chiar existi sau esti o farsa sinistra?
Cacofonia "republica capra" mi se pare foarte potrivita pentru blogul tau. Cat despre faptul ca te comentezi singur, acesta este evident, deoarece "agramaticalele" comise de asa-zisii anonimi care sunt, in fond, clonele tale, ilustreaza cu prisosinta rezultatul pe care l-ai obtinut la olimpiada de romana, faza pe judet. Asadar, papusel (stiu ca ti-am scris mai demult pe blog ca esti un baiat frumusel si ca tu ai avut nechibzuinta sa iei asta drept un compliment, drept pentru care mi-ai apreciat inteligenta, inchipuindu-ti ca faci cu mine un fel de troc de genul eu iti zic ca esti frumusel, tu imi zici ca sunt inteligenta, fara sa sesizezi ca te-am comparat cu mircea radu si andreea marin), esti cam degeaba. Dar nu chiar degeaba, esti ca sa am eu de ce rade. Eu ti-am mai zis tie ca pupi funduri, iar Liv mi-a reprosat agresivitatea. E drept ca eu sunt o fire cam impulsiva si nu judec lucrurile in modul temperat in care o face Liv. Pacat ca nu ai stiut sa-l apreciezi, daca i-ai fi dat atentie ai fi avut de invatat de la el, dar acum pana si el e scarbit de rahatul pe care-l arunci fara niciun fel de discernamant. Esti un lingator de latrine ca si idolul tau, paunescu, numai ca ti-ai ales gresit latrina. Ceea ce saruti tu cu atata infocare nu mai reprezinta nici macar prezentul, nicidecum viitorul. Macar fa-ti un pustiu de bine si mai asculta si Jimi Hendrix si Yngwie Malmsteen si Steve Ray Vaughan pe langa Leonard Cohen si Joe Dassin. Si, mai ales, citeste macar tot atat de mult cat scrii. Stiu ca ti se pare ca nu merita sa citesti altceva decat paunescu si ceea ce scrii tu insuti, dar, crede-ma, lectura ajuta la deschiderea orizontului. Cat despre Sabin Balasa, mai deschide si tu cate-o istorie a artei ca sa faci o comparatie, Si cand deschizi acea istorie a artei, opreste-te la Hyeronimus Bosch, sau la Ensor, ca sa dau niste exempe la intamplare.

Liv spunea...

Salut, Popescule.
Sînt absolut de acord cu ceea ce spui.
Apropo de fanii lui Darie, comentariul cu "Hapcicalitule, intermitentule, astronautule, gogosflendarule" nu e nicidecum al unui admirator al micului poet, ci e scris de iubita mea, care parodiază caricaturile de apărători ai lui Ducan, atunci cînd nu face pe Sabin Bălaşa.