duminică, 7 septembrie 2008

Cărţi primite

Arta plastică la Blaj

La Blaj, prin strădania Astra, a dăruitei doamne Silvia Pop şi a domnului Daniel Voina, a apărut, la Editura Astra, albumul Artişti plastici blăjeni. Albumul e de o calitate grafică excepţională, de cel mai înalt nivel grafic şi livresc. Operele de artă incluse aparţin artiştilor plastici blăjeni din ultimul secol, unii ajungând nume celebre nu doar în România. Ex. Virgil Fulicea, Horea Cucerzan,. De la cei vechi la cei tineri, un arc cromatic între vârste şi tehnici picturale, de la impresionism la pictură abstractă, de la peisaje la portrete. Un album exceptional care face din micul oraş Blaj un nume care să conteze în pictura românescă. Oricine s-ar mândri cu un asemenea album de artă şi mai ales cu picturile din el.

Şi piticii scriu câteodată

Câţiva tineri din clasele primare ale unei şcoli din Târnăveni şi-au scos la îndemnul dascălilor fiecare câte un volum de poezie. Poezie de copii, pentru copii, apărută cu sprijinul adulţilor. Maturitatea a devenit un intermediar pentru puritate.În urma cu mai mulţi ani eu am dat tonul poeziei tinere în acest oraş şi mulţi mi-au călcat pe urme. Mă bucură acest imbold pe care i l-am dat cândva poeziei latente din copii, dar tare m-aş bucura unii să şi continue şi să chiar devină poeţi adevăraţi. Una dintre aceste cărţi îi aparţine Dididei Degerat, se numeşte Raze de lumină şi a apărut la Editura Nico. E o carte de poezioare şi desene, o carte pentru copii care dincolo de frumuseţea ei naivă, poate fi un drum pe mai departe, din senin spre adâncire, cum ar spune Lucian Blaga. O carte ca asta nu spune multe în poezia adevărată, dar e o mână ridicată, timid, din bancă. Hei, sunt şi eu aici, prezent(ă)! Asta contează. Talentatului copil, precum şi celorlalţi le doresc numai de bine şi aştept când ei vor fi mai mari şi eu aproape bătrân să pot scrie despre ei ca despre nişte poeţi adevăraţi:şcoala de la Târnăveni! Şi felicitări profesorilor!


Darie Ducan

Niciun comentariu: