vineri, 4 iulie 2008

God bless you, America!

La mulţi ani, Americă!
La mulţi ani, soră(medicală)!
La mulţi ani, mamă(mamă, mamă)!

La mulţi ani, patrie a libertăţii maxime şi a celor
care te înveselesc înainte să îţi bei cucuta. Enjoy!

La mulţi ani, ţară imensă, sfâşietor de frumoasă,
mai sfâşietor decât tranşarea vânatului,
fiindcă e a avutului.

Aş vrea să mă scald limpede în propria-mi sudoare
traversându-ţi preeria şi să-mi pară Iordan.
Aş vrea să nu mă simt singur în tine, să privească
Dumnezeu şi din râturile noroioase ale porcilor
din fermele Texasului şi să vadă
până în îndepărtata Alaskă.

La mulţi ani, Americă!
Ţară mare, ţară-centru-al-cercului
pentru care conturul cercului e câtă grăsime
depune pe el de la naştere începând Walt Whitman.

Ţară nebun de a mea, deşi nu sunt al tău,
îţi ador libertatea de departe şi înfloritoarele bube
cu staminele până la stele.

La mulţi ani de departe îţi spun de la aceeaşi înălţime cu tine,
că nu poate avea un picior mai lung scaunul pe care stă Dumnezeu,
îţi traversez somnul cu ură făţişă, dar cu o dragoste nebănuită.

O, Americă, patrie mare, la mulţi ani!
În tine orice om se poate naşte de două ori şi muri numai o dată,
în tine pământul miroase a toate părţile
şi tâţânile venirii şi ale plecării sunt busole în joaca vântului.

Mamă, care m-ai adoptat deşi n-am vrut,
ce dulce îmi e căluşul tău în gură!
O, Americă, pacea mea impusă cu arma.
O, Americă, libertatea de a nu fi violat începe cu un viol!
O, Americă, libertate a banului şi a arginţilor.
O, Americă! O, Homerică!
O, Americă, eu îmi transform tot o-ul în ho!
întocmai cum tot ce atingea Midas se transforma în aur!

...

Concurs: cui îi aparţine această poezie? Premiile constau în cărţi!

3 comentarii:

costachel spunea...

aceasta poezie a fost compusa de darie ducan!

ela spunea...

Nush al cui e,dar e mortal. Mijto.

ioana spunea...

T.S.Eliott?