luni, 14 iulie 2008

Apă, apă, apă...


În Bucureşti au năvălit căldurile. Nu turcii. Nu nemţii, ci căldurile! În oraşul asfaltului, ca într-unul din care s-a inspirat Dante în oareşce lucrări de- ale lui, sărmanul!- apa minerală rece a crescut la bursă. Lumea nu se mai închină la cruci, ci la Sf. Pahar cu Apă. Apa e ca aurul. Păcat că nu se poate face lingouri. Căutăm cu toţii răcoare, odihnă, palmieri, umbră, măcar platani, aer condiţionat. Aer condiţionat? Vă daţi seama în ce secol nebun trăim? Până şi aerul a ajuns să ne pună condiţii. Până şi el.



Cred că pe căldurile astea nici Iisus n-ar păşi pe ape, ci s-ar scufunda intenţionat, să se răcorească, acceptând să nu se mai mire nimeni de nimic. Sângele apă nu se face. Păcat
Darie Ducan

13 comentarii:

popescu spunea...

Ziceai pe undeva ca blogul asta al tau se vrea sa fie si de publicistica. Te sfatuiesc sa intri pe www.afrimescu.blogspot.com ca sa inveti de la un jurnalist adevarat ce inseamna publicistica. Vei gasi acolo si niste poezii, am constatat ca si la capitolul asta ai mult de invatat.

iulia spunea...

Darie,

Fain. Oshaaaaa. E calddddd. Hai sa ne racorim.

Darie Ducan spunea...

Popescu,
Ţi-aş zice un banc, dar mi-e teamă că nici nu ştii să râzi de frustrat ce eşti.

Iulia,

Mie nu mi-e cald, ai uitat că eu sunt"nemuritor şi rece"?

Anonim spunea...

P.S.: Anticipez o replica in stil paunescian. Sau, ca sa-mi faci in ciuda, ma vei ignora?!

Anonim spunea...

Darie a scris 8 volume de versuri.Sa spui ca e paunescian inseamna ori nu pricepi ce e poezia ori nu ai citit cu adevarat ce a scris si publicat.

Liv spunea...

Am citit textul tau despre intilnirea cu Eminescu, pe tarimul imaginatiei. Utopia ta e imposibila. Exista si utopii pe care chiar si cea mai bogata imaginatie le-ar respinge. Ce crezi c-ar avea Eminesu de dicutat cu tine, pret de citeva ore? Pentru oameni infinit mai slabi ca Eminescu esti doar un puţoi. Crezi ca temperamentul schizoid ţi-ar putea compensa lipsa de talent? Din cîte am mai citit eu, Eminescu avea bun simţ. Tu n-ai deloc. Oricum, nu-ti cred teoria cu statul la masa. Ai ales deja poza.

Liv spunea...

Popescule, te-a moleşit căldura? Am intrat pe blogul lui Afrimescu. E slab. Frustrat. Complexe de ziarist de provincie, care crede că poate învinge mafia locală. Şi scrie ca "la stat", ca-n Scânteia. Pune numele personajelor înaintea prenumelor, ca la catalog. Şi poeziile sînt subţiri. De duzină.

Liv spunea...

Popescule, tu pari cultivat. Cred doar că nu ştii ce să citeşti. Uite aici ce înseamnă talent literar: http://abjectu.weblog.ro/2007-10-09/198355/tampoane-parfumate---da%27-de-bagat-in-nas---.html

Darie, sper să n-ai idioata impresie ca-i fac reclamă tipului ăstuia pe blogul tău. Link-ul npe care l-am trimis e de la o povestire care are 200 de comentarii, şi care din toamnă se va juca la Bulandra. Dacă ai răbdare să intri pe link, sau direct pe siteul abjectu.weblog.ro, o să-ţi fie jenă, apoi, să te baţi cu pumnii-n bucle că scrii.

Darie Ducan spunea...

Dragii mei detractori,

Vă mulţumesc că existaţi. Trăiesc nişte perioade în care sunt prea fericit ca să cobor în gunoiul vostru. Mai puneţi mâna şi citiţi, abia apoi acuzaţi-mă de lipsă de mimetism. Şi talentul ,dar şi sexul vostru sunt de mărimea unui clic(nici măcar dublu clic), frustraţilor. Ce să vă fac dacă nici identităţi nu aveţi? Nu cred că vă voi mai onora cu răspuns, decât dacă veţi scrie măcar o strofă genială.Asta când vorbiţi mărunt.

Darie Ducan spunea...

erata: de mimetism.

Liv spunea...

"Măcar o strofă genială"? Trag concluzia de-aici că e uşor să scrii strofe geniale, şi că ţi-e la îndemnână asta. Aşa crezi, nu? Că multe din strofele tale sînt geniale. E incredibil!

Darie Ducan spunea...

Livişor,

Nu am spus că scriu strofe geniale. Tu mă lauzi.

monica spunea...

citind polemica voastra mi s-a facut sete...nu are nimeni un bidon de bere sau o dusca de rachiu ceva? poate ma ajuta sf. petru...