joi, 1 mai 2008

Stomacul ca doctrină

Vreme de alegeri politice. Vremuri în care moralitatea se pune în cui şi cuiul se bate adânc în perete. Febra campaniei electorale e în toi. Să ne ţină numai termometrul bunului simţ minim. Trăim într-o ţară în care mereu, dar mereu teama de pierdere a scaunului reaprinde simţurile în oameni şi în politicieni interesul, grija pentru cei mulţi. Ha, ce nemaipomenită coincidenţă, ar spune un Eugen Ionescu, fără nicio aluzie rinoceristă, ci doar cu una de nemaipomenire, sau de preapomenire, căci a devenit o regulă. Partidele se bat pe electorat cu tot arsenalul manipulării şi chiar prin contrareclamă, făcută partidelor adverse. Aşa e dintotdeauna, dar parcă ăştia de azi ar negocia şi laptele mumelor lor. Vai , de ar fi putut bietele femei să îi alăpteze cu puhoi de oameni creduli, nu cu lapte, ce zdravăn ar fi crescut cei care azi cerşesc voturile şi sunt gata să se dea şi peste cap, să cânte şi rock pe scenele orăşeneşti, ţinând tactul cu burţile galeşe şi îndestulate. Luptă pe toate fronturile, cu strategie, au mititei de calibrul "încă un mandat", au şepcuţe, fulare, tricouri(sau tricoaie? că ei sunt potenţi politic, nu-i aşa?). Ce penibil. Ei se fac că ne cumpără, noi ne facem că îi votăm. Mese mari, împărăteşti, făcute după criteriul stomacului ca doctrină stau întinse în aşteptarea orbilor, săracilor. Zi de zi aşa, în bietele oraşe de provincie se trag straturi de asfalt şi de obraz, se pun flori,se dau bonuri de masă, se mulg vacile şi se dă mai mult lapte oamenilor. O fi ăşta tuşul de ştampile? Ziua muncitorească, 1 Mai, a fost sărbătorită peste tot electoral. Oameni sărăciţi(corespondentul simetric al lui ticăloşiţi) au făcut un tur prin parcurile bucureştene pe la petrecerile câmpeneşti care duhneau ideologic a mititei şi cârnaţi. Pe criteriul "tu cârnatu, io palatu" s-au dat din plin stimulente, pomeni, de toate. Numai chiar dezmăţ sexual nu a fost, deşi ştim ce e politica. Bietul om, cetăţean turmentat, după ce trece pe la toate mesele şi gustă, e prea aburit să mai aleagă. Tocmai când ar vrea să aleagă i se ceartă micii în stomac:-Bă, tu eşti mic liberal!
-Nu bre, sunt pesedist...
-Eu sunt stricat.
-Mareaneeee...!Desigur, micii se vor împroşca cu muştar spre deliciul scenei politice viitoare şi spre durerea stomacului bietului om. Iată cum indigestia e şi alimentară, dar şi politică. Acum se chinuie să devină, acum s-ar da şi peste cap aceşti ahtiaţi după putere, aceşti veşnici ieşiţi din Caragiale. Mai au puţin de tras. Încă puţin şi fesele lor se vor reinstala în săpăturile scaunelor făcute de anteriorii lor sau...tot de ei. În noul mandat tare mult mi-aş dori să-i văd pe aceşti odioşi balcanici alunecând prin primării, consilii judeţene şi parlament pe muştarul aferent micilor cu care ne-au momit peste vară, de proşti ce suntem sau vom fi fost. Să ungă cineva cu muştar toate podelele. Dar să fie muştar din acela cu hrean, să nu poată vorbi fiindcă le vor mirosi gurile. Măcar să nu-i mai auzim. Vai de tuşul nostru. Şi mai ales de consecinţa lui.


Darie Ducan

6 comentarii:

ER!N spunea...

Scuză-mă, poate nu ar trebui să-mi exprim atât de tăios opiniile, chiar acum. Nu-mi place pamfletul ăsta. N-are substanţă, dom'le! N-are consistenţă - apropo de stomacşi de digestie. E cam găunos, ca să mă exprim plebeu. Îmi plac şi mie jocurile de cuvinte, folosesc, consum aşa ceva, dar faza cu tricouri-tricoaie e fumată rău. Per ansamblu, ai un ton de maitre recycleur, de compilator de mică clasă. Şi când mă gândesc câte promiteai, la început... Tare mă tem că ai făcut promisiuni electorale, Darie...

Darie Ducan spunea...

Er!n,

Ştii ceva,nici mie nu-mi place!
Te îmbrăţişez!

ER!N spunea...

Ei,da! Şi eu te sărut!(glumeam)

Darie Ducan spunea...

Er!n,

Da.

Anonim spunea...

Darie ....Darie...:)))..si veronica

Anonim spunea...

prietene si un ciung mefistofelic ar putea scrie mai bine , imi pare rau sa ti o spun