sâmbătă, 10 mai 2008

20 DE ANI!


10 MAI 2008
Poeme dedicate mamei mele
Altă vârstă

Naşte-mă, mamă,
Naşte-mă, mamă
Ca acum 20 de ani
Şi fă-mă lamă, fă-mă lamă
Să rad barba acestor ani.

Naşte-mă, mamă,
Naşte-mă, mamă
Crivăţuind cu chihlimbar,
Naşte-mă sărac şi tragic
Ca prin spărtura lui Charlie Chaplin
Din buzunar.

10 mai 2008


Descântec de nu-mă-uita

Mamă,simt că-mi pierd pământul,
M-ai născut cu de-amănuntul,
Pe bucăţi, strofă cu strofă
Şi mi-ai dat rime de lapte
Duhul să mi-l poarte gândul,
Prefaţă la catastrofă,
Sunt fonetica din şoapte.
M-ai născut pe rând, încet
Cum picură cişmeaua apă,
Ar fi trebuit să vină alţii şi-apoi eu,
Limba mea îşi are cerul gurii-n groapă.
Mamă, simt că m-ai născut
Şi mă naşti şi-acum, total,
Semnul cărţii lu-Eminescu
Drept cordon ombilical
Simt că mi-e şi mă hrăneşte,
Dragă mamă, Dumnezeu
Lumea a făcut-o-n şapte zile
Dar într-una am apărut eu.
Simt acum cum creşte taina,
Mamă care m-ai născut,
Carnea-mi stă pe strofe-oase
Şi-o reciţi cu patos mut.
Niciodată despre tine
Nu voi scrie în vers alb,
Nu cumva să scriu uimit
Cu sfârcul tău direct pe hârtie,
Cu laptele cu care m-ai hrănit.
M-ai făcut prefaţa prăpastiei lumii
Să îmi iasă răni de-atâta râs tăcut,
Eu simt c-am apărut pe strofe
Prin toţi ceilalţi ce tu nu i-ai născut.
Iată, poemul ce l-ai scris cândva
Azi bântuie literatura şi femeia,
Cât vei trăi va fi şi carnea mea
Pentru oricare uşă: cheia.
Îţi mulţumesc, iată poemul,
El se recită doar suflând,
Strofele mele de carne tăcută
Au rime cu-ale altora în gând.
Eu ştiu ce-i vară şi ce-i iarnă,
Când ninge eu voi şti uimit
Că tot ce ninge este numai
Laptele cu care m-ai hrănit
Şi tot ce plouă e placenta
Făcută diacritice de Dumnezeu
Pentru cuvântul pe care
L-am spus în prima clipă eu.

10 mai 2008


Darie Ducan, cu prefix schimbat

11 comentarii:

ER!N spunea...

La mulţi ani! Sănătate, numai bine, cat mai multe gânduri bune, mai puţină încrâncenare împotriva lumii şi multe victorii în lupta cu inerţia!
Să ne trăieşti! Şi să ne vedem la 120!

ioana spunea...

La mulţi ani, zmeule!

cristinutza spunea...

Să fii fericit şi să ai tot ce îţi doreşti! La mulţi ani!

anonima spunea...

Cred că mama ta e foarte mândra de tine. Şi eu aş fii

anonim spunea...

La mulţi ani şi fericire!

Anonim spunea...

La mulţi ani, Darie, şi să-ţi dea Dumnezeu numai sănătate şi fericire !

andreea m. spunea...

Darie,să trăieşti mult şi bine. Şi să scrii 100 de cărţi,cum ştiu că vrei. Vreo 15 ai scris deja! La mulţi ani îţi spune o fată pe care ai iubit-o şi care te-a iubit. Cu bine,frumosul meu de 20 de ani!

Anonim spunea...

Hi Darie,...am aflat a fost ziua ta...LA MULTI ANI!numai bucurii si pace in suflet......LA MULTI ANI! Darie:))(veronica)

Darie Ducan spunea...

Vă mulţumesc tuturor pentru mesajele trimise,atât pe blog cât şi prin e-mail(chiar şi prin sms)şi vreau să vă spun că vă am alături nu ca o întâmplare,ci ca un destin- Vă iubesc!

George Asztalos spunea...

Mai bine întîrziat ca niciodat' îţi urez la mulţi ani şi să fi iubit balshoi Darie...să suferi doar de mama ei de bucurie!
amical de cursă lungă,
de zbor de înnotat pe jos,
george cel asztalos

popescu spunea...

Din paunescianism incepi s-o dai in nichitastanescianism. Sa fie un semn de evolutie?