duminică, 13 aprilie 2008

Virusul cotrocenist

Acum câteva zile am avut serioase probleme cu calculatorul. Mi-a expirat antivirusul şi mi s-a îmbolnăvit scula internaută de un virus Troian, Trojan horse, mai exact. Iată că grecii le dau nume sugestive atacatorilor de azi. În tot internetul e tot o balegă de cal troian. Aburindă, caldă, ca pâinea(ce comparaţie!). În fine, m-a ajutat cineva dându-mi un program care omoară virusul după ce a intrat deja în "cetate". Un fel de pastilă de a doua zi. Un fel de ajutor de urgenţă, un fel de ultimă resuscitare pentru un muribund. A fost, pare-se, salvatoare.



Dar marea problemă e alta: dacă doar calculatorul meu a fost infectat de acest nesimţit vierme căruia i-am găsit hoitul baudelaireian cu cracii-n sus, ghemuit şi mirositor ar fi fost bine. Toată ţara e infectată de un virus mai mare, numit Traian. Nu ştiu cum se face că antivirusul numit Constituţie e inofensiv, ba mai mult, e o prăjitură pentru acest virus care şterge încet încet fişierele ţării noastre, dosarele sale, cele cu flota în principal, foldere pe care le hăpăie cu mare plăcere de gurmand politic şi pieţar totodată.




Ce ar fi de făcut? Cine găseşte un antivirus pentru Calul Traian? Cine îl poate împiedica pe acest pirat al tuturor relelor, simpatic şi jovial clovn sadic să ne formateze minţile, care de atâta click populist au cam devenit electorale? Calul Traian nu are nicio armată în el şi totuşi e mai periculos. Societatea îi permite, e apă. Asta pentru el e perfect. Societatea nu are anticorpi. El nu are antiviruşi. Nechează în palatul de la Cotroceni şi ne paşte iarba ce va creşte pe noi înainte chiar de a fi murit. Aşa sunt caii aceştia. Corupţi care fug după corupţi strigând după ceilalţi:- Iată catârul! Cine găseşte, cine descoperă un antivirus potent pentru a deratiza unitatea centrală a ţării de acest parazit, după ce o încercare de antivirus numit "322" a eşuat, este rugat să se adreseze antichităţii greceşti, lui Homer cu precădere, care, deşi orb fiind, va aştepta luminarea respectivului pentru a rescrie miturile conform cheliei contemporane.



Darie Ducan

20 de comentarii:

grig spunea...

Nene,lasa-ne,nu ai talent. Sa-ti bagi in cur scrierile tale de kko!
Auzi tu,boul asta e membru al uniunii scriitorilor...

Anonim spunea...

Hi Darie,...interesant ce comparatii,ce admosfera cred ca fiecare tara are presedintele care-l merita....dar cineva Darie te "iubeste" ..fatzish:))))))(veronica)

Anonim spunea...

Apropo,eu mijesc la Nichita.:))(veronica)

Darie Ducan spunea...

Grig,

Fâsssss!



Veronica,

Da, e adevărat,ne merităm preşedintele. Aştept Secret garden la adresa postata la articolul anterior.te rog.multumesc. Te-am reperat la Nichita.

Să mă iubească...şi eu îl....sau o

Anonim spunea...

Grig,frustratule, mi-e milă de tine şi te compătimesc sincer!Nu toţi au primit de la natură IQ-uri corespunzătoare unor discuţii civilizate.

Anonim spunea...

Hi...suntem in gradina secreta ..ok..ce prostutza am fost:))))(veronica):))))

Liv spunea...

Iti dai seama ca daca nu era primul comentator, grig, care sa te injure, nu aveai nici comentariul anonimului care te-a aparat, si nici pe-al meu spunindu-ti toate astea, conditii in care, interesantul tau text ar fi fost comentat doar de veronica, cea care te iubeste "fatzish" si care pare preocupata de orice altceva, dar nu de ce-ai scris tu aici. Nu te mai critic, pentru ca incepi sa-mi placi. Esti rupt din personajele alea neverosimile de pe blogul lui Andrei Paunescu, asemeni aluia care voia Moldova inapoi.

Anonim spunea...

Liv,...(de la un ziar financiar ?)dragule, eu nu o să mă intâlnesc cu tine cum a făcut-o Andrei P.(care fie vorba între noi are şi talent muzical şi talent literar şi gazetăresc şi de...caricaturist), pentru simplu motiv că iţi intuiesc psihologia. "Dai tare" ca să fi băgat ulterior în seamă de cei pe care i-ai făcut iniţial troacă de porci. Nu am dreptate? Cred că am!Pa.

Liv spunea...

Anonim,
cine ti-a cerut sa te intilnesti cu mine? Nici nu stiu cine esti. De ce m-as intilni cu tine??? Cu Andrei Paunesc m-am intilnit o singura data, dupa care n-a mai fost vorba de asa ceva. Mi-a parut rau ca l-am jignit si am vrut sa-i cer scuze fata in fata. Si-atit. Nu l-am mai cautat niciodata de atunci, si nici el pe mine. Tot intre noi fie vorba, Andrei Paunescu este un om de calitate, fara indoiala, dar nu cred ca are nici un fel de talent muzical, ca gazetar nu exista si nu-l cunosc in postura de caricaturist. Cit despre talentul literar, nu pot sa-mi dau seama. Scrie bine, scrie corect, dar nu cred ca va ramine in istoria literaturii (asa cum in mod sigur va ramine tatal lui) nici macar pomenit in treacat. Dar, repet, este un om absolut inteligent si interesant. Insa nu am ce discuta cu Andrei Paunescu despre literatura, pentru ca a citit mult, mult prea putin in comparatie cu mine. Si tot intre noi fie vorba, nu exista nici un personaj din lumea literara dimboviteana cu care tin sa ma intilnesc. Poate cu Radu Aldulescu, care tace si scrie, si n-o face rau. Ceilalti scriitori romani in viata, pe care ii respect si-i citesc, cum ar fi Norman Manea sau Andrei Codrescu, sint la un ocean distanta. Cu ei mi-ar placea sa stau de vorba. Sint sigur ca nici cu tine n-as avea ce sa dicut, anonimule, chiar daca ai impresia ca m-ai intuit. Daca ti se pare ca Andrei Paunescu are talent, e clar ca prea multe carti n-ai rasfoit nici tu. Si despre vreme sau despre fotbal, nu discut cu necunoscuti.

Anonim spunea...

Liv, ai dreptate, prea multe cărţi n-am răsfoit pentru că eu nu răsfoiesc cărţile ci le citesc, iar uneori, probabil spre dezamăgirea ta, mai şi scriu cărţi.Se vede de la o poştă că nu îl cunoşti pe Andrei Păunescu. Totuşi observ la tine un lucru bun.Nu ai prejudecăţi prea mari şi îl apreciezi pe Adrian Păunescu. Aceasta înseamnă că nu e totul pierdut cu tine. Apropo, îţi place Vasile Andru ?Pa!

Liv spunea...

Anonim,
nu il cunosc deloc bine pe Andrei Paunescu si este posibil sa aiba calitati pe care privirea mea superficiala sa nu le observe. Adrian Paunesc este un mare poet, chiar daca trei sferturi din scrierile lui sint maculatura. Dar cu sfertul ala bun este, dupa parerea mea, in primii zece poeti, ca valoare, pe care i-a dat vreodata, limba romana.
Si gresesti cind spui ca atac un om pentru a ma intilni cu un om. Ar fi mult mai simplu sa-l cunosc daca l-as lauda inteligent, si sint sigur ca nu-ti trebuie prea multa imaginatie pentru a-l intilni. La cit de plin de sine sint scriitorii romani, e de ajuns sa-l rogi sa-ti dea un autograf pe ultima lui carte, pe care il anunti ca ai citit-o si pe care, fireste, i-o lauzi putin.
Spre rusinea mea, n-am citit Vasile Andru. O sa caut. Daca imi spui ce carti ai scris, le caut si le citesc si pe ale tale. N-am prejudecati. L-am atacat putin pe Darie pentru ca aroganta lui nu este direct proportionala cu talentul. Are mult de munca. Am cunoscut si oameni inzestrati, pe care ii laud ori de cite ori am ocazia. La revista Business Magazin exista un domn, Dorin Oancea, care scrie niste editoriale superbe. In fiecare miercuri, cind apare revista, ii dau un sms si-l felicit pentru text. Mi-a trimis cineva, de pe un blog, un text al cuiva, pe care nu-l cunosc, despre o intilnire cu ... un iaurt Danone, si mi-a placut atit de mult, incit l-am trimis tuturor prietenilor. La fel am facut si cu textele unui alt blogger, Abjectu, care mi-au placut atit de mult incit aproape ca le-am invatat pe de rost. Am descoperit, ceva mai tirziu, ca il cunosc pe Abject si ca este un bun prieten de-ai mei, pe care eu, in aroganta mea, l-am considerat ani in sir mult prea superficial ca sa discut cu el despre literatura. Si scrie mult mai bine decit as face-o eu. De aproape o luna, de cind si-a facut blogul ei, iubita mea mi-a demonstrat ca scrie si ea mai bine decit mine, ca are un talent nativ pe care eu nu il am. Nu sint invidios pe oamenii astia. Dimpotriva.
Uneori, miercurea, uit de ce, dar stiu ca in ziua aia am o bucurie secreta. Si-atunci, nu ma apropii de pietre si tac, vorba poetului, ci deschid o pagina de internet si citesc ce-a scris Dorin. Si ziua aia e deja mai frumoasa ca celelalte.

Darie Ducan spunea...

Fraţilor,să vă aduc o cafea? Vorbiţi frumos. Îmi place!

Anonim spunea...

Liv, nu este un reproş că nu l-ai citit pe VASILE ANDRU şi mă bucur că nu te-ai ofensat. Sunt sigur că şi tu ai citit cărţi şi autori de care eu nu am auzit. De altfel e imposibil să citeşti tot ce apare....Am mers repede în biblioteca... celulozică şi am pus mâna pe o carte: VASILE ANDRU "Viaţă şi semne", Ed. Cartea Romînească, Buc. 1989

Anonim spunea...

Liv, rectific "Viaţă şi semn"

Anonim spunea...

Liv,îţi mai recomand o carte citită curând-"Ceauşescu, critic literar", ediţie, studiu introductiv şi note de Liviu Maliţa, Ed. Vremea, Bucureşti, 2007.

Anonim spunea...

Liv, îţi recomand încă o carte, puţin mai "veche" -"NUMĂRUL DE AUR. Matrice a evoluţiei?" de Ioan Ciofu, Ed. Coresi, Bucureşti, 1994

Anonim spunea...

Liv, e infamie să spui că 3/4 din poeziile lui Păunescu sunt maculatură. Eminescu ce procent are? Dar Nichita? Blaga, Arghezi,Bacovia,Emil Botta, Carianopol, Mazilescu,etc.

Darie Ducan spunea...

Subiectul e altul. Limitati-va la el!

Liv spunea...

Anonim,
multumesc pentru ca mi-ai zis de carti. O sa le caut si-o sa le citesc. Din pacate, incercarile mele de a citit autori romani care au scris dupa '89, nu mi-au produs mari placeri. M-am rezumat la literatura internationala. Polirom a publicat multe nume mari, romancieri premiati cu National Book Award sau Pulitzer, care scriu impecabil.
Ai dreptate. Si ceilalti poeti au la fel de multa maculatura. Repet, Adrian Paunescu este un mare poet. Nu atit de mare precum Nichita, dar destul de mare incit sa incapa in orice istorie a literaturii romane, indiferent cit de exclusivista ar fi ea.

Anonim spunea...

Liv, oare nu ai prejudecăţi în ceea ce priveşte literatura română?
Încă nu te-ai lămurit că la noi valorile (inclusiv literare) sunt perfiflate, batjocorite? Noi, românii, nu avem elementarul bun simţ de a le acorda acestora un minim de credit. Ingenunchiate şi demoralizate acasă, de cele mai multe ori, valorile româneşti reuşesc peste hotare, în ţări şi pe continente care nu sunt ale lor:Coandă, Brâncuşi, Eliade, Ionescu, Baciu, Vişniec, etc.Mai avem noi dreptul moral de-a le revendica ? Când nu numai că nu am mişcat nici un deget în afirmarea lor, dar le-am şi tras la fund? Aşa, să ţină minte pentru.... îndrăzneală! Cineva, vorbind de români, spunea că au "sindromul urii de sine". Dar poate că acesta îşi are sorgintea în "sindromul mioritic", al perpetuei uneltiri faţă de cel care "e mai ortoman/are oi mai multe/mândre şi cornute...".etc, etc. De aceea apăr acolo unde văd un sâmbure de genialitate Înţelegi? Şi la dl. Darie văd !!!