marți, 8 aprilie 2008

Vişniecimea Sa...








Matei Vişniec la Bucureşti. Lansare de carte a volumului de teatru scurt Imaginează-ţi că eşti Dumnezeu, Ed. Paralela 45, în foaierul Teatrului de Comedie. Dialoguri lecturate de Matei Vişniec în duet cu George Mihăiţă şi alţi actori. Seară plăcută, atmosferă amabilă şi un sentiment de bucurie că mi-am revăzut un mare prieten cunoscut în prima mea tinereţe la Paris(vai,ce matusalemic sunt!). Faţă de Matei Vişniec voi avea mereu un respect şi o iubire cum am faţă de extrem de puţini oameni ai literaturii române contemporane. Acel respect pe care îl ai faţă de un geniu. Am discutat pe sărite, aşa cum se citeşte o carte în metrou, printre rânduri, dar simt că ne-am bucurat fie şi pentru o suflare de revedere, ne-am bucurat cu o tăcere cehoviană .Apoi a urmat un colaj din piesele lui Vişniec, o retrospectivă sudată magistral, astfel încât a rezultat o piesă nouă, Bătrânul clovn cu inimă fugară, în interpretarea unui remarcabil actor francez(clovnul). Am avut loc exact lângă regizoarea Cătălina Buzoianu, dar după ceva timp, pe locurile de lângă noi a apărut şi Matei Vişniec, în timpul jucării piesei sale. Mă simţeam tăcut şi plin de pietate, ca un andante de simfonie între un allegro con fuoco şi un allegro vivace care erau ei. Mi-am imaginat că eram Dumnezeu. Eram o sală de dumnezei imaginaţi, dar Matei Vişniec ne-a spus doar să ne imaginăm că suntem dumnezei, nu să chiar fim. Spre sfârşit am citit ce mi-a scris marele dramaturg în dedicaţia de pe carte: "Lui Darie Ducan, pe care sincer îl consider un mare poet. Vişniec. Bucureşti,8.04.08." Ce să mai spun? Nu comentez. Dacă aş mai spune ceva ar fi prea puţin. Tac, ca să fie prea mult.
CORTINA!
Darie Ducan
---------------------------------------------------
Foto 1, Matei Vişniec, interviu TVR.
Foto 2, Eu alături de regizoarea Cătălina Buzoianu
Foto 3, Matei Vişniec,George Mihăiţă etc., lecturi.
Foto 4, Eu alături de Matei Vişniec în foaierul Teatrului de Comedie


18 comentarii:

Anonim spunea...

Urmeaza o noua dedicatie din partea d-lui Visniec (?): "Pentru Darie Ducan, pe care-l consider un mare dramaturg."

Andrei Vornicu

Anonim spunea...

hi..vezi ca te-am ascuns undeva ceva:))(veronica)

Darie Ducan spunea...

Andrei,

Nu ştiu.Poate într-un viitor.Poate da.Poate nu!


Veronica,
Ce ai ascuns? Nu înţeleg!

Anonim spunea...

hi...ok ..nu stii sa te joci de-ascunselea...nu te mai deranjez:)(veronica)

Darie Ducan spunea...

Veronica,

Ştiu să mă joc,dar nu ştiam că mijeşti!

ioanna spunea...

Ce frumos!!!!!!!!!!!!!
Darie,te iubesc! Te iubesc! Te iubesc!

Anonim spunea...

hi...:))ce melodii mai ascultam?..Secret garden??(veronica)

Darie Ducan spunea...

Ioanna,

Nu mă iubi!



Veronica,

Nu. Secret garden? Nu stiu. Trimite-mi dacă vrei la ducan_darie@yahoo.com

mersi.

ady spunea...

Eşti jalnic,boule. Şi fără pik de talent!

Gigel spunea...

Pupincuristule!

Darie Ducan spunea...

Ady,Gigel,

Aşa să vorbiţi cu mamele voastre!Asta dacă nu sunteţi făcuţi în eprubetă( în aceeaşi,prea scumpe două pentru voi!)

gava cristian spunea...

un excelent articol! jalnici sunteti voi,Ady si Gigel,vietuitoare intelectuale subdezvoltate,vite fara jug,ratati de cariera,invidiosi de (non)profesie,vasali de mizerie ai Invidiei si ai denigrarii valorii.

Va doare,nu-i asa ,succesul valorii?Dar asta e,trebuie sa existe si ratati care sa ii injure pe cei valorosi,"cacati de cariera,care sa scrie in loc sa puta",cum spunea Arghezi,daca v-ati intalnit vreodata cu el,la inaltimea abisala a imbecilismului vostru!Sunteti de un "imbecilism enciclopedic"!

(Darie,sigur nu vor intelege un rand din ce am scris,ei au probleme cu gramatica de baza a limbii romane)

Anonim spunea...

De data aceasta acest mesaj este pentru Cristian Gava. Prietene tănăr, mă bucur că exişti şi ai caracter sa-ţi aperi colegul de breaslă. Voi,tu şi Darie, şi alţii, etc. sunteţi viitorul acestei ţări . Fiţi solidari, apăraţi demnitatea, valoarea şi bunul simţ.Timpul este de partea voastră .Poate ne vom întâlni vreodată.Cu prietenie un ins născut întrun secol mic, trăitor în altul cât o gămălie.

Anonim spunea...

Fi-ţi

cineva spunea...

Darie,esti cel mai injurat poet al generatiei tale.Dar si cel mai bun. Cand apare ceva bun,vin si revarsarile de ura.Bravo.

Darie Ducan spunea...

Cristi, Anonim,Cineva,

Vă mulţumesc pentru cuvintele bune. Se întorc!

gigel spunea...

ofticosule!

Anonim spunea...

Gigel,cînd te-ai controlat ultima dată la..."mansardă"?