vineri, 21 martie 2008

Boală cronică

O, tu, boala mea,
Ciumă dulce, de zahăr,
Lepră de acadea,

Scarlatină cu gust de fistic,
Rabie de miere în aspic,
Tu, cancer frumos de jeleu
Şi râie de Dumnezeu

Fii boala mea totală,
Pneumonie de aer fără zbor,
Vânătaie din care scoţi caviar
De atât albastru înotător.

Boala mea dulce,
Difterie de ciocolată,
Furuncule de arpagic tembel,
Cântec înhămat la vată,
Scleroza mea de pătrunjel

Nu te vindeca nicicând,
Boala mea totală, gând!

Darie Ducan

21 de comentarii:

gava cristian spunea...

superb poem

Oana spunea...

ceea ce esti - nicicand nu vei vedea,
ceea ce vezi - e numai umbra ta.

*sper sa nu fac poetica hepatica! :D

Darie Ducan spunea...

Cristi,

Mulţumesc prietene!

Oana,
E minunat distihul tău, e mai mult decât unul dat pierzării!

Denise spunea...

O alta abordare a bolilor si uite ca e una poetica de data asta! Imi place mult cum suna...
Good point!

Anonim spunea...

Foarte fain poemul Darie!

foaie verde spunea...

Băi Darie

Tu eşti un oportunist care vrea şă îşi scuze lipsa talentului prin asta. Mai lasă scrisul nu-i de tine! Sunt alţii mai buni.

Darie Ducan spunea...

Denise,
Goog point e cam a la Cioroianu. Mersi, încep să mă simt Juan Carlos!

Darie Ducan spunea...

Erată Good point!

Anonim,
Dă-ţi un nume! Sau eşti vântul? Sau eşti marea? Ori vânţii? Ori mărurile, cum ar spune Elenab Ăsescu

Darie Ducan spunea...

Foaie verde,

Fii foaie verde în continuare! Îţi stă minunat în condiţia de foaie verde!

George Petrisan spunea...

Bai baiatule, vad ca nu suporti sa iti spuna cineva ca scrii prost si ca esti praf, accepti exclusiv laude si eventual ode la adresa ta. Mai revino la realitate marele poet al curului!

Darie Ducan spunea...

Băi George Petrişan,
apreciez faptul că ai demnitatea de a-ţi da numele,dar el nu îmi spune nimic . Nu mai arunca cu Petrii că tot matale te loveşti!

George Petrisan spunea...

Te inconjori de poetei mici si ratati ca tine si habar n-ai de lumea literara reala, nu vezi padurea de copaci. Asa ca bucura-te in continuare de poeziile tale penibile si admiratorii tai marunti. A, si faza cu "petrii" e chiar jalnica, lasa figurile de stil pentru cine stie sa le foloseasca.

Darie Ducan spunea...

Petrişane,
Nu fi un vierme! Nu judeca până ce nu cunoşti!

clau spunea...

E burlescă poezia ta. E o excepţie, te ştiu mai solemn ca poet,dar trebuie şi diversitate!

a. spunea...

e slab poemul şi nu spune nimic, vorba poetului "cuvinte ce din coadă au să sune" cam atât. nu eşti un geniu, mai rău e că nu vezi lucrul acesta. nimic nu e mai rău pe lumea asta să crezi că eşti ceva şi să nu fi nimic.:D enjoy de fantasmele tale, într-o zi te vei trezi şi vei vedea că nu a fost nimic cu adevărat. nimeni nu se poate alimenta din ce nu există şi
puneţi lentile. realitatea e alta. :) iar romantismul a murit odată cu simboliştii şi apoi au venit altele şi altele.

Anonim spunea...

Lasa-i Darie pe Petroşenii şi alte lemne. Nu vezi că au negru cerul gurii de invidie ! Ce pot să facă altceva decât să dea din clanţă?

Anonim spunea...

Măi, foaie verde de... albastru, văd că te doare calul lui Darie.... măiastru. Nu ai înţeles nimic. Poezia alăturată e un joc. Poeţii cu har îşi permit din când în când astfel de jocuri!

Darie Ducan spunea...

Anonim, bunule,

Crezi că îmi pasă de ei? Deloc! Le răspund din digestie!

Anonim spunea...

hi..."boala mea totala,gand"..frumos,totul pleaca de la un gand nevinovat:)(veronica)

Darie Ducan spunea...

Veronica,
Lumea toată e o nevinovăţie condamnabilă!

Te mai aştept!

toupie spunea...

Poem bun - argehzian - pana la al doilea vers. De la al doilea vers, plat - nici o surpriza, total previzibil. prea mare marja de redundata la nivelul imaginilor si comparatiile devin deja desuete. Daca ai fi inlocuit "gand" cu ceva intr-adevar de-familiarizant, poemul ar fi avut, redus la jumatate, o mica sansa la un autentic postmodernism. altfel, putina atentie, supraexpunerea ego-ului de poet e cam penibila si nu-i neaose deloc - in traducerea mea, ceea ce spui tu, "boala mea totala, gand" e un banner fosforescent de genul "oh nu ma pot opri din ideatie, vai mie, sunt prea genial" - ceea ce anuleaza absolut tot comicul sanatos folosit anterior. poemul imi vorbeste cum imi vorbesc pozele din blogul tau: efecte vizuale destul de fumate si previzibile, usoara nevroza narcisiaca. Bon courage!