vineri, 22 februarie 2008

România,ţara-taxă!






Iată noua listă de impozite şi taxe puse de Guvernul Tembeliceanu, comunicate de ministrul Şuncii, Păul Picurariu:

Impozit pe sughiţ (aviz celor pomeniţi!)
Impozit pe ieşirea din mamă (pentru încurajarea creşterii natalităţii!)
Impozit pe clipit (pentru chiori sau Chiuari!)
Impozit pe taxa de zâmbet (pentru languroşi!)
Impozit pe crivăţ (gheaţă!)
Taxă de deznădejde (of!)
Impozit pe crăparea capului (haţ!)
Impozit pe mângâierea copilului (suav!)
Taxă de durut în cot (aoleu! să vezi de aici fonduri!)
Impozit pe sex (suprataxă pe gemete! ah!)
Impozit pe moarte( suprataxă pe chifle şi pe macul de pe ele, dacă este!)
Impozit pe răsfoitul cărţii (spor de carii! hapciu!)
Impozit pe scobitul în nas( forări!)
Impozit pe somn (suprataxă pe sforăit în funcţie de decibeli sau decitembeli!)
Impozit pe sângerare(menstruală sau din nas,pe timp de conflict armat se impozitează în plus)
Impozit pe păduchi(mucles!)
Impozit pe curcubeu( sau taxa rogvaivă!)
Impozit pe uitare(la români, cel mai mic impozit!)
Taxă de mătreaţă
Taxă de salinitate a salivei (pe baza mărturiilor persoanei sărutate!)
Taxă de cerşit( pentru unghiul de 90 de grade al mâinii întinse, sub 90 de grade se Impozitează dublu!)
Impozit pe tăcerea profundă (banii vor fi distribuiţi B.O.R. Amin!)
Impozit pe aluatul covrigului din cozi de câine (ofensiva ham!)
Impozit pe transparenţa ferestrei (şi cele sparte!)
Impozit pe ciorapi (în funcţie de cât put!)
Impozit pe stratul de piele (ţi le numără!)
Impozit pe prezervativ (fiscul caută şi acolo, nu cumva şi urmaşii rataţi să scape de bir!)
Taxă pe ochii calului( că-s profunzi!)
Impozit pe aer ( de aici va creşte economia!)
Impozit pe păsări( li se contorizează fâlfâirile)
Impozit pe ouă (conform tradiţiei politice, se numără!)
Impozit pe fumul de pipă (numai rotocoalele!)
Impozit pe vânătaie( după nuanţa violetului şi gama urletului,în parteneriat cu Universitatea Naţională de Muzică!)
Impozit pe albirea mortului( sau Zombi- taxa !)
Impozit pe poezie( în parteneriat vosganian cu U.S.R.)
Taxa de existenţă( ţi se ia pulsul şi...nu ţi se mai dă!)
Impozit pe mărinimie( au, inima mea!)
Impozit pe duminică (se achită în somn!)
Taxa de lehamite (se achită deseori şi pentru resemnare sau chiar pentru vomă!)
Taxa de creştere a părului (din cap şi alte zone!)
Taxa pe taxă sau Arhitaxa ( aceasta se achită cu viaţa)
Impozit pe etc. (acesta e cel mai mare impozit şi le însumează pe cele neamintite!)


Să trăiţi bine!




Darie Ducan

4 comentarii:

gava cristian spunea...

genial.dar ce tu cezi ca esti scutit de taxa pe geniu?

Darie Ducan spunea...

Dragă Cristi,

Mulţumesc că mi-ai amintit. Cum oare am uitat de taxa asta într-o ţară ca asta . La noi costă scump să fii geniu. Să nu crezi că tu nu trebuie s-o achiţi. Eu mai văd, voi fenta fiscul astrelor...poate!

Anonim spunea...

Domnule Ducan,
Îmi place mult cum scrieţi. V-am văzut acum un an sau doi la o lansare de carte în Cluj. Eraţi foarte fresh. V-am citit în ceva ziare parcă şi mi-a plăcut. Eu studiez la Cluj,poate, dacă treceţi prin Cluj, bem o cafea. Vă mai citesc prin Flacăra uneori.Sper să nu vă deranjeze mesajul meu si să nu-l consideraţi inoportun. Vă preţuiesc şi aş vrea să vă cunosc.

Cordial,
Ioana Horvath

Darie Ducan spunea...

Ioana Horvath,
mulţumesc pentru mesaj. Mă bucur că mă apreciaţi. Clujul imi produce mereu amintiri plăcute. E un oraş pe cât de tragic pe atât de idilic. Îl iubesc. Sunt ardelean.Da, mă puteţi citi în Flacăra, prin amabilitatea marelui poet care este Adrian Păunescu. Iar cafeaua...mai vedem. Eu nu (prea)beau cafea. Lăsaţi comentarii în continuare.

p.s. Am citit poeziile primite prin e-mail. Nu sunt rele deloc!