duminică, 13 ianuarie 2008

O profeţie împlinită

Bem apă europeană cu nişte guri europene în care clănţăne nişte dinţi europeni în care sunt nişte carii europene ce rod european şi ne cauzează durere europeană. Nu ajunge. Paharul din care bem apă e european, transparenţa lui e europeană. Apa e europeană, susurul ei e european. Până şi evaporarea ei e europeană. Tot nu ajunge. Chiar şi seceta trebuie să fie europeană. Europa ne ajută să trecem peste ea ca o soră mai mare, de ocupaţie.Mi-e silă. Am ajuns să europenizăm totul. Nimic să nu mai fie românesc,dacă se poate. Totul e european, de la laptele supt de la mamă până la veninul şarpelui din păcatul originar. Acest limbaj de lemn s-a infiltrat deja în mentalităţile pătratelor capete ale contemporaneităţii care au naivitatea să creadă în această Uniune Europeană nu ca într-o salvare economică( asta e, dar cu ce preţ?) şi atât, ci ca în „marea familie”.Această nouă Uniune Sovietică mai laxă ne instituie, pe lângă comandamentul ei salvator şi un inerent limbaj de lemn(din lemn de esenţă tare) Acum înţeleg unde ne sunt pădurile defrişate, în limbajul de lemn al noii ordini. Somnul e european, veghea e europeană, românii sunt europeni înainte de a fi români. Îmi vine să vomit când îi văd agitându-se pe menestrelii europenismului actual,pe aceşti şcoliţi la o nouă Moscovă, Bruxelles-ul. Eugen Ionescu, în Cântăreaţa cheală, a intuit absurdul de a fi totul la fel, englezesc. Iată că nu a trecut mult timp şi absurdul lui azi îl putem vedea profeţie, european. Să încercăm să terminăm cu acest limbaj de lemn, cu aceste clişee mizerabile. Au ajuns până şi tinerii să le utilizeze, îndoctrinaţi de emisarii programaţi să educe. Doctrina de orice fel e dăunătoare şi asta e aproape o axiomă a veacului XX. Să înţelegem că astăzi lozincile nu mai sunt reclame, ci sunt elemente ridicole de propagandă imbecilă. Sunt şi redundante. Parcă prima frază sună mai bine astfel:” bem apă cu nişte guri în care clănţăne nişte dinţi în care sunt nişte carii ce rod şi ne cauzează durere”.Nu? Ia să nu mai fim europeni fiindcă aşa bate vântul modei, noi suntem oricum europeni şi asta e evident oricum am lua-o. Dacă toată lumea vrea a fi european, eu vreau să mă declar african şi nu mă las dus cu zăhărelul. Uite aşa vreau eu. Punct.

Darie Ducan

Niciun comentariu: