vineri, 16 noiembrie 2007

Nu da pasărea din mână pe Cioroianu de pe gard!





Gafeur sau fachir?Aceasta a fost întrebarea pe care mi-am pus-o când am văzut seria porumbeilor albi până la etnie scoşi în mersul său pe tăişul unei lame de ras de către şeful Ministerului de Externe, faţă de care el, Cioroianu, e un extern convins sau cel puţin aşa arată.. La capitolul diplomaţie, Cioroianu dă în străchini.Măcar faptul că e istoric ar fi trebuit să îl responsabilizeze.Trimiterea ţiganilor în deşert o înţeleg venită din partea lui tanti Aglaea din Piaţa Crângaşi,dar nu din partea unui ministru. Mi se pare că e de neiertat faptul că nu demisionează într-un context în care amplifică o criză etnică venită din partea unei părţi-portavoce a Italiei de azi. Aproape că această gafă e mai mare decât cea a autorităţilor italiene, care îşi arată colţii, tot nediplomatic, faţă de români într-un alt context,electoral. Pe această încrucişare de contexte sunt răstigniţi românii care muncesc cinstit în Italia.Ei vor trage greul rasismului, lor li se vor pune în cârcă multe.
Ministrul nostru, fercheş nevoie mare,în această răstignire joacă rolul lui Longinus, împunge răstigniţii în coaste. După părerea mea, Cioroianu, deşi e un om pe care l-am stimat, se dovedeşte a fi un ministru mai slab decât prevede legea, ierarhia incompetenţei. Dacă ar mai şi mesteca gumă la conferinţele internaţionale şi ar lipi-o pe mese ar fi complet, dar e liberal, e fin, e soft, e atât de soft încât trece la topor.Sau o fi naiv?E un personaj de fabulă, afară-i vopsit gardul,înăuntru-i Cioroianu.Un singul lucru cred că s-ar preta: demisia de onoare pentru un om care e extern externelor.Un lucru cred că ar trebui să înţeleagă primul-ministru, că după după rău vine uneori mai rău, dacă precedentul austro-ministru era cum era, actualul e cum nu ne-am dori,să nu dea pasărea din mână pe Cioroianu de pe gard!

Darie Ducan
foto:Gardianul.

Niciun comentariu: